Den beste unnskyldningen er å være bortreist!

Arbeid av Morgenstern

Morgenstern med storoffensiv for FINN reise.

Selveste julekvelden debuterte FINN reise med et knippe nye filmer på norske TV-skjermer. Målet er å få flere til å bytte ut de utenlandske reisetjenestene med folkekjære FINN. 

– Konkurrentene våre bruker enorme summer på markedsføring, men holder seg stort sett i det vi kan kalle produktenes verden. Vi håper vi kan stå ut ved å være litt mer menneskelige, humoristiske, og «FINNske», sier markedssjef Nico Wahl i FINN reise.

Filmene har både engasjert og krenket gjennom hele romjulen. VG slo blant annet stort opp at den norske Gran Canaria-avisen DAG og NATT reagerte sterkt på bruken av ordet «Granka».

– Granka granka granka. Granka. Sier tekstforfatter Anders Muurman Holm fra Morgenstern.

Kampanjen består av hele 10 filmer, egne uttak for Snapchat, Facebook og online video. TV blir likevel viktig, og her er hovedelementene to filmer, en med et par på dugnad, og en med en jente som gjerne skulle sluppet å synge i tantes bryllup.

– Vi tror på innsiktsbasert kreativitet, og denne sannheten kjente vi oss ordentlig godt igjen i. Så får vi håpe folk tar ansvar for egen fritid og booker opp seg selv, før noen andre gjør det, avslutter Wahl.

Filmene er produsert av Tangrystan, med Trond Fausa Aurvåg på regi. Her er et bilde av regissøren under opptak på Granka:

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.