Den kjente skikkelsen og den ukjente bautaen

Arbeid av KIND

Med sammenslåingen av de maritime veteranene Torbas, Seaprime Group og Lyng Group ble det behov for et et nytt brand.

Over 100 år med maritime tradisjoner innen skipsverft, fiskeflåter og produksjon har blitt samlet under ett selskap - og under ett flagg; Babord. Kind står bak utviklingen av det nye brandet og kommunikasjonsstrategi.

Inspirasjonen til konseptet er hentet fra forholdet mellom fiskeren som reiste ut på havet i all slags vær og om konen som ble igjen hjemme. 

A celebrated hero. An unsung hero

Fiskerkonen representerer den ukjente bautaen i norsk fisketradisjon langs vår farefulle kyst. Hun er konstanten. Hun er klippen. Hun representerer sikkerheten, varmen og styrken i familiens trygge havn – hjemmet. Alltid med et håp om at fiskeren holder det han har lovet – å komme trygt hjem fra havet. Babord hyller sjøens tidløse helter – fiskeren og kona, den kjente skikkelsen og den ukjente bautaen. 

Babord

Ordet babord stammer fra norrønt bak (bak) og borð (kant). For våre sjøfarende forfedre hadde dette større betydning enn det har i dag. På de tradisjonelle båtene var roret plassert på styrbordsiden av fartøyet - mens babord var plassen bak rormannen. I denne posisjonen ble rormannen ansett for å være kapteinens sikkerhet, og var i hovedsak mannskapet og fartøyets verge.

Babord er bygget på tillit. Sporbarhet er ikke bare et valg, men det er et krav.  Gruppens fokus på bærekraftige metoder for fangst og produksjon er helt sentralt i Babords virksomhet. Med den ufravikelige holdningen til tillit, sporbarhet og bærekraft leverer Babord  alltid sjømat av høy kvalitet – fra bryggen og helt hjem.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.