Klart du må blåse i kablene for å se om de virker!

Hadde ikke gått fem på, sier du? Folk flest er i alle fall lettlurt!

I 10 år har Marius Kopperud lurt intetanende ofre med sine kløktige og humoristiske telefonspøker, til glede for oss som sitter rundt radioen og ler.

Men hvordan snakker man om tulletelefoner på Radio, i kanaler hvor bevegelige bilder og video er det som gir best effekt?

TRY Apt valgte å lage karakteranimasjon til lydbildet av ekte tulletelefoner som ble klippet ned, og internett elsket det!

– Det ble tre fantastiske morsomme filmer, og det har vært en glede å se responsen fra publikum, men jeg må innrømme at jeg får litt vondt av dem som blir lurt også, ler Roy Kristoffersen, som er kreativt ansvarlig for prosjektet og karakteranimasjon.

Et av målene for kampanjen var økt besøk til Fem På-seksjonen på P4.no, fra 2500 besøk per måned, til 5000 besøk per måned. Resultatet var over all forventning allerede rett etter kampanjestart.

– Antall besøk til Fem På etter første 14 dager var utrolige 37.000. Nesten 1400 prosent over kampanjemål, sier markedsdirektør Charlotte Førli i P4 gruppen.

– Det å bygge et animert univers rundt Fem på har ikke bare gitt oss relevant, tydelig og underholdende kommunikasjon i sosiale kanaler, men det har også skapt betydelig økt interesse for tulletelefonene i målgruppen, avslutter Førli.

Involverte byråer

94321 c284c original
TRY Apt
R

Roy Kristoffersen

Kreatør og animatør