Barn om håndball

Arbeid av Nucleus

Håndball engasjerer små og store over hele det norske land. Men hvor mye kan du egentlig?

Nucleus laget en kampanje for Norges Håndballforbund og deres 12 sponsorer under håndballens høysesong, desember til og med januar. Kampanjen skulle spre glede gjennom Håndballjentenes Møbelringen Cup og EM i 2018, samt Håndballguttas VM i 2019, og vise at man ikke trenger å kunne alt om håndball for å like håndball. Håndball engasjerer det norske folk og under spesielt Håndballjentenes EM sitter det norske folk benket foran TV-en for å følge jentenes vei mot seier. 

Kampanjen «Barn om håndball» ville dra denne godfølelsen videre inn i andre mesterskap, og bestod av fem filmer for sosiale medier. I tillegg gikk to filmer live på VGTV under Håndball-EM og Håndball-VM, og det ble laget en reklamefilm for TV 2 lineær TV.  

– Med kampanjen ønsker vi å vise at håndball er en sport for alle, forteller rådgiver og prosjektleder Ulrikke Louise Wiik.

– De store mesterskapene med Håndballjentene og Håndballgutta trekker over en million seere og publikum som har én ting til felles: gleden og spenningen ved å overvære kampene, helt uavhengig av forkunnskaper, sier markedssjef Rasmus Aarflot i NHF.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.