TeleComputing ble til Visolit

TeleComputing har endret navn til Visolit. Endringen er gjennomført med TRY Råd som partner.

92291 c6974 original
92290 2cc5f original
92292 beca1 original
92284 672b9 original

Etter syv oppkjøp siste året og på god vei til å bli Nordens ledende IT-miljø for hybride skytjenester, har TeleComputing har endret navn til Visolit. I et marked der IT blir en stadig viktigere del av kundens forretningsutvikling, og egen tjenesteportefølje utvidet seg i takt med nye kundesamarbeid og flere oppkjøp, var tiden inne for å skape en ny felles visjon, nytt kundeløfte og nye verdier for selskapet. I denne prosessen ble det tydelig for at navnet fra 1997 ikke lenger representerte tjenestetilbudet.

– Vi har hatt en stor og sammensatt prosess som inkluderer management consulting, PR, posisjonering, designprosesser og markedsføring. Veldig mye skulle gjennomføres på kort tid. Derfor valgte vi å samarbeide med en partner som har samlet tjenestene vi trengte under samme tak, slik TRY Råd har, sier nordisk markedsdirektør Heidi Kopperud i Visolit.

«We solve IT»

Visolit og TRY Råd innledet samarbeidet vinteren 2018. Kommunikasjonssjef Iselin Paulsen i Visolit forteller at prosessen startet med å involvere alle ansatte.

– Endring er nødvendig, men samtidig har det vært viktig å videreføre den solide forretningen vi kommer ifra. Visolit er et konstruert navn og en fornorsket variant av ordbildet «We solve IT». Vi kan IT og vi løser kundens utfordringer. Å jobbe med en partner hele veien har vært en forutsetning for å levere Norges raskeste rebranding i dette formatet, sier Paulsen.

Daglig leder Sindre Beyer i TRY Råd betegner Visolit-oppdraget som et av de mest spennende oppdragene selskapet har hatt.

– Å følge en kunde med store ambisjoner og flinke folk over lengre tid i flere parallelle prosesser er både utfordrende og veldig spennende. Det er faglig krevende å jobbe med så mange sjangre innen markedsførings- og kommunikasjonsfaget samtidig, men også nyttig å se at de ulike disiplinene av kommunikasjonsfaget henger sammen. Innsikt fra posisjoneringsarbeidet gjør designprosessene bedre, og det strategiske arbeidet gjør de kreative uttakene mer treffsikre, sier Beyer.