Altibox og Fasett har mer til felles

Arbeid av Fasett

I dag skrur tv og internettleverandøren Altibox på sitt nye kommunikasjonskonsept i en storstilt lanseringskampanje, utviklet i samarbeid med Fasett.

Kampanjen er det første resultatet av at Fasett gikk seirende ut av en omfattende byråpitch på tampen av fjoråret og nå er tilbake som hovedbyrået til Altibox igjen.

– Altibox-partnerskapet har siden oppstarten i 2002 ledet utviklingen innen bredbåndsprodukter, tv-tjenester og fiber, men det er ikke dette som er de egentlige verdiene kundene har fått. De har fått opplevelser og fine øyeblikk foran en skjerm, felt en tåre eller fått seg en god latter. Tilgangen til internett og alle tjenestene fra Altibox har gitt dem øyeblikk de kanskje aldri kommer til å glemme. Det er nettopp dette vi spiller på i «Mer til felles», sier rådgiver Maren Aadnøy Goa i Fasett.

Leder for Merkevare og kommunikasjon i Altibox, Aleksander Eikeberg følger opp:

– Gjennom tilgangen til internett og alle tjenestene som følger med har vi og våre lokale Altibox-partnere gitt folk mulighet til å fortelle vitser, fikse oppvaskmaskinen selv, vinne diskusjoner eller smelte hjerter. Vi har gitt dem en rekke av historier som gjør at de har fått mer å snakke om, mer å le av, mer å dele. Og ikke minst, mer til felles.

Kreativt ansvarlig Egil Alv Andreassen hos Fasett, sammen med Aleksander Eikeberg, leder Merkevare og kommunikasjon i Altibox og kundeansvarlig/rådgiver Maren Aadnøy Goa i Fasett. Foto: Lars Rasdal.

Omfattende kampanje

Det nye kommunikasjonskonseptet til Altibox lanseres i dag, og vil sette sitt tydelige preg på all kommunikasjon som kommer fra den nasjonale tv og internettleverandøren i hele 2019. Det blir den mest omfattende kampanjen, tv- og internettleverandøren har gjort på en stund, og består av ulike elementer både på tv, digitalt utendørs i tillegg til online video på et enormt utvalg av formater og bannere.

– Vårt mål er at nye og nåværende kunder skal forstå at Altibox formidler underholdning og opplevelser som kobler dem sammen, sosialt og følelsesmessig, som ingen andre. Konseptet skaper et univers som vil prege måten vi snakker på i all kommunikasjon i hele Altibox-partnerskapet. Det gir oss i Altibox en tydeligere identitet og skal skape et tettere bånd til våre over 500.000 kunder – og ikke minst, få enda flere potensielle kunder til å velge oss. Jeg tror og håper vi har lykkes med det, sier en fornøyd Aleksander Eikeberg

Det er Heimlich som har produksjon på filmene, med Steinar Borge på regi og Knut Jensen som produsent. 

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.