Identitet for Aurlands

Arbeid av Heydays

Heydays designer identiteten til Norges eneste gjenstående skofabrikk.

Innerst i Sognefjorden ligger Aurland. En bygd som for over 100 år siden, var fødestedet til den originale Penny Loaferen.

Grunnet en stor turiststrøm til fjordene på tidlig 1900-tall etablerte befolkningen i Aurland fort skomakerforretninger for å tilfredstille turistenes krav om gode sko til bruk i norsk natur, og resultatet var nesten 20 unike skofabrikker. Mange av produksjonsteknikkene som internasjonalt brukes i dag er oppfunnet i Aurland, fra Norwegian Welt til Norwegian Split Toe-konstruksjon.

Den nye identiteten feirer den rike historien til bygda, og flytter Aurlandskoen fra å være et lokalt håndproudsert produkt, til et moderne varemerke i livsstilskategorien.

Heydays har sammen med Maskinen utviklet merkevaren Aurlands, som lanseres internasjonalt denne våren, på alle flater og kanaler.

Sammen med Ellmer Stefan har også Heydays utviklet en skreddersydd displayskrift for Aurlands. På samme måte som filosofien bak skoen, så kombinerer skriften en norsk robusthet og funksjon sammen med kurver inspirert av skoens ikoniske detaljer.

Den internasjonalt anerkjente motefotografen Lasse Fløde står bak livsstilsfotografiene.

Besøk Aurlands' webside eller les Heydays prosjektbeskivelser her.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.