Ny identitet for Ole Einar Bjørndalen

Arbeid av ANTI

Verdens fremste skiskytter gjennom tidene har etablert sin egen merkevare og egen logo.

Ole Einar Bjørndalen regnes som verdens fremste skiskytter gjennom tidene. Nå skal han treffe blink også utenfor skiskytterarenaen og har derfor etablert sin egen merkevare og egen logo. 

– Det er mange muligheter som ligger foran meg og det er viktig og allerede nå etablere en merkevare som vil følge meg fremover på de arenaene jeg er. Jeg har samarbeidet med byrået ANTI som har en unik kompetanse på området og erfaring med å jobbe med personifiserte merkevarer, blant annnet Zlatan, Northug og Stordalen, sier en fornøyd Ole Einar Bjørndalen. 

– Ekstremt fokusert

– Det er selvsagt fantastisk gøy og få lov å samarbeide med Ole Einar, som er den aller største i skiskyttersporet, sier Kjetil Wold i Anti.

– Vi har fått jobbet sammen med Ole Einar og utviklet en identitet som understreker hva han er best på. Man kommer ikke rundt det faktum at han er ekstremt fokusert i alt han foretar seg. Logoen skal på en enkel måte skape assosiasjonen inn mot hvem han er og hvorfor han har kommet dit han har idag. Det å sette seg mål og treffe blink med det man skal igangsette vil være like viktig fremover som det har vært til nå. Vi har prøvd å bygge inn en relevant historie i hans kjennemerke, og har utviklet en identitet som er tilpasset de potensielle flatene hvor han vil være synlig med sitt nye kjennemerke,

Det er Wold og designeren Tonje W. Fiskvik som sammen har utarbeidet det nye designet til Ole Einar.

– Vi gleder oss til å se identiteten på de ulike prosjektene som Ole Einar er involvert i, i julen ble logoen introdusert i avslutningsrennet til Bjørndalen og skiskytterdronning og kone Darja Domracheva med flere millioner seere i hele Europa. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.