Porsche - The Life of the Road

Porsche Norge og Process Films har laget en ny landsdekkende reklamekampanje.

– Når vi jobber med en merkevare som Porsche er det viktig å komme opp med noe som har kraft og som skiller seg ut fra mengden. Vi ønsket å lage en film som gir seeren en følelse av hvordan det er å sitte bak rattet på en Porsche, sier kreativ regissør Matt Pain i Process Films.

Markedsdirektør Steffen Westbye i Porsche Norge utdyper.

– Å kjøre en Porsche er en opplevelse. Og hver bil og kunde har ofte en historie og fortelle. Med denne litt annerledes reklamefilmen opplever vi at dette samspillet mellom bil, fører og vei vi ofte hører om, blir kommunisert på et energisk og unikt vis. Porsche har befestet sin posisjon i Norge, men det er fortsatt sjelden man kan se innhold med bilene våre i norsk kontekst. Med den naturen og de spektakulære veiene vi har på menyen, er det både naturlig og en fryd å produsere innhold her hjemme.

Lyden av Porsche

Reklamefilmen sammenligner veien med blodårer hvor Porsche symboliserer blodet som flyter gjennom kroppen, skaper liv og energi.

– Når det kommer til Porsche så er lyd svært viktig, sier Matt Pain. – Hver bil har sin egen karakter når det kommer til motorlyd. På grunn av dette tok vi kontakt med Gavin, som er den beste vi vet om.

Gavin Little og hans team i Irland-baserte Echolab har vært ansvarlig for lyddesign og mix. Han har blant annet jobbet med lyddesign på trailere som «Gravity», «Interstellar», «The Martian» og «Mad Max: Fury Road», og har en kundeliste som inkluderer Nike, Apple, Sony og Dolby.

Reklamefilmen vil bli distribuert på tvers av digitale kanaler som YouTube, SoMe og andre effektive annonseflater. Da lyd er en såpass sentral del av reklamefilmen, vil også kinogjengere få oppleve den.

Involverte byråer

92336 69ebf original

Process Films