Bli Plantego’ – en brødskive av gangen

Mills presenterer Plantego’ med Hausmann på laget.

93125 79077 original
93126 18a21 original
93127 71307 original
93127 71307 original
93129 8f2bc original
93131 6db36 original
93132 9e403 original
93133 b93f7 original

I disse dager lanseres Mills Plantego’, en ny serie av plantebaserte produkter. Første produkt ut er en helt ny plantebasert margarin, laget av 100 prosent økologiske planteoljer, laget for deg som er opptatt av å spise mer plantebasert og grønt uten å vike på kvalitet eller matopplevelse. Som samarbeidspartner på kommunikasjon har Mills fått med seg reklamebyrået Hausmann.

Bli Plantego’

Nå rulles den første Plantego’-kampanjen ut med mål om å skape kjennskap til produktet og inspirere nordmenn til å spise mer plantebasert, eller til å «Bli Plantego’». Kampanjen består blant annet av utendørs, filmer til sosiale medier, en egen instagramkonto der man kan få inspirasjon til å spise grønnere samt en pop-up frokostcafé Peloton i Torggata i Oslo i dagene etter lanseringen.

– Vi fant ut at nordmenn hvert år spiser 300 millioner brød til sammen, og hver og en av oss i gjennomsnitt spiser ca 885 brødskiver. Da har det en reell betydning hva man velger å smøre på den. Det var også noe av innsikten vi jobbet etter når vi utviklet Plantego, og noe av det vi tenkte på i denne lanseringskampanjen forteller produktsjef Kaja Lerfaldet.

Kreativt uttak

Lanseringen har vært jobbet med siden høsten 2018, og Hausmann ble valgt som byrå på en pitch før jul.

– Det har vært veldig gøy for oss å jobbe med Mills og Plantego’, sier det kreative teamet Tone Humblen og Ida Fjeldbraaten.

– Det er en svært proff og fin gjeng å jobbe med og sammen med dem har vi kommet frem til et konsept vi er veldig fornøyde med, forteller de.