Generasjonsreiser med Norwegian

Arbeid av Trigger Oslo

Norwegian ville skape reiseglede på tvers av generasjoner, og lanserte like godt en helt ny kategori innen reiseliv.

Etter et langvarig fokus på internasjonal markedskommunikasjon har Norwegian lansert en nasjonal kampanje for å vekke reiselyst i her hjemme. Løsningen ble Generasjonsreisen; et nytt konsept innen reiseliv hvor ulike generasjoner fra samme familie kan få oppleve verden sammen.

– Norwegian har gjort verden tilgjengelig for nordmenn flest, og vi ville vise noen av de fantastiske mulighetene som finnes der ute. Men vi ønsket å gjøre det på en måte som viste verdien av å reise og oppleve ting sammen, og ikke bare ha selve destinasjonen i fokus, sier markedssjef Nina Mikaelsen i Norwegian.

Generasjonsreisen ble derfor utviklet av Trigger Oslo; et nytt konsept innen reiseliv hvor ulike generasjoner fra samme familie skulle få oppleve verden sammen.

– Kjærestetur og vennereiser er etablerte kategorier, men reiser man gjør på tvers av generasjoner er mindre vanlig. Her lå det potensial til å etablere en ny reisenisje som rommer andre type opplevelser og følelser. For oss som jobber med kommunikasjon er det en skattekiste av nye historier som kan fortelles, sier konsulent Markus Eckbo Endresen i Trigger.

4500 søknader og 27 millioner visninger

Mikaelsen sier de opplevede en enorm interesse for Generasjonsreisen; 4500 søknader fra mennesker og familier som ønsket å skape et tettere bånd til sine familiemedlemmer tikket inn. Storylounge var med familien på tur og sto for produksjonen av ni episoder som fulgte den utvalgte familien på tur. En omfattende distribusjon på YouTube, Facebook, Viafree, Snapchat, Aller media, TV-sendt reklame og i Norwegians underholdningssystem ombord, førte til nærmere 27 millioner visninger.

– Det var veldig gøy å se den enorme interessen folk over hele Norge viste for Generasjonsreisen. Det traff åpenbart en nerve hos folk. For Norwegian var det en flott mulighet til å vise at reiser handler om mye mer enn å komme seg fra A til B, men om opplevelsene man deler på veien, sier Mikaelsen.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.