Naug lanserer fasteaksjonen til Kirkens Nødhjelp
7.-9. april skal 40.000 konfirmanter, voksne og barn gå med bøsse til inntekt for dem som trenger det aller mest: mennesker i humanitære kriser.
Aktuelt byrå
Good Morning
I disse dager går fasteaksjonen til Kirkens Nødhjelp av stabelen. Årets tema er rent vann. 768 millioner mennesker lever uten tilgang på rent drikkevann. Kirkens Nødhjelp er en av verdens fremste bistandsorganisasjoner hva gjelder utbygging av brønner og sanitære forhold. Deres mål er å utvikle langsiktige løsninger som gjør mennesker selvforsynte.
– Da vi lærte at urent vann dreper flere mennesker enn all krig og konflikt i verden sammenlagt, synes vi det var et såpass viktig og tydelig budskap at vi ønsket å bygge hele kampanjen rundt det, sier kreativ leder Martine Flatlie i Naug.
Enkelt og tydelig
– For å nå gjennom tror vi det er viktig å forenkle budskapet og gjøre det tydelig for folk. Disse problemene er så langt fra vår hverdag, så det er dessverre slik at de fleste registrerer det, men unngår å ta problemet inn over seg. Vi håper at årets kampanje er noe som treffer folk slik at de får lyst til å bidra til en mer rettferdig verden, sier seniorrådgiver Cathrine Moksnes i Naug.
– Vipps til 2426
Prosjektleder for fasteaksjonen, Helen Wibe Nesvold, sier årets kampanje virkelig har truffet og at det strømmer inn positive tilbakemeldinger fra spesielt ungdom.
– Vi vet at vi har begrenset med tid i det medielandskapet vi opererer i, derfor er det ekstra fint å merke at folk lar seg engasjere av årets kampanje og dekoder den raskt. For 200 kroner kan du gi et menneske tilgang på rent vann for resten av livet. Vipps til 2426, avslutter hun.
Kampanjen som skal få nordmenn til å åpne lommeboka vil hovedsakelig gå på TV, utendørs og i sosiale medier.
Involverte byråer
Krypton Sound Planet Lyd