Søplete profil for Strandryddeuka

Denne uken samles nærmere 100.000 frivillige for å rydde norske strender for plast og annet søppel. BRUNCH Oslo har ryddet opp i den visuelle profilen.

93207 769f3 original
93208 966a1 original
93211 c3471 original
93213 10109 original

I 2011 arrangerte Hold Norge Rent den første strandryddedagen med rundt 2000 frivillige. Siden den gang har forsøpling av havene våre fått økt bevissthet og engasjement, og i fjor stilte over 90.000 frivillige opp over en hel uke for å rydde opp langs norskekysten.

I år fikk BRUNCH Oslo oppdraget med å utvikle visuell profil, kampanjeelementer og kinoreklame for Strandryddeuka.

Den endte opp med å bli ganske søplete.

– Alle farger og elementer er nemlig ryddet fra norske strender: dollyropes, sigarettsneiper og uidentifiserte flytende objekter kombinert med bølgete typografi har gitt et lekent og fleksibelt uttrykk, som kan varieres slik man selv vil, sier grafisk designer Sissel Pettersen.

– Strandrydding er gøy, og da bør det se gøy ut også! sier AD Bård Rostrup Gabrielsen.

Kinoreklamen er produsert av Push Media.

Bli med på dugnaden i helgen. Finn en strand du kan rydde her:

https://holdnorgerent.no/ryddekart/#all