Oslo Innovation Week lanserer ny nettside

Arbeid av Bekk

Lekker, funksjonell og forfriskende. Det er hva OIW ønsket seg for sin nye nettside. Ønsket deres ble oppfylt av Bekk.

Nytt design, ny opplevelse

Det pleier å skje bra ting når man har et team som tar eierskap og bærer entusiasmen utenpå skjorta. 

Nye oiw.no er et resultat av engasjement, gode prosesser, stå-på-vilje samt godt samarbeid på tvers. Som designer er det utrolig givende å jobbe med engasjerte mennesker som tar design på alvor, sier kreativ leder og designer Hans Christian Øren i Bekk.

Hva er nytt?

I briefen fra Oslo Innovation Week sto det at de ønsket en «pioneering, fresh feel» samtidig som skulle fungere som primærkilden til informasjon, engasjement og påmelding til arrangementer og foredrag. 

– Vi har jobbet kontinuerlig for at siden skal oppfylle disse kriteriene og har ønsket å gjøre ære på den nye identiteten med fine animasjoner, uventede transisjoner og små quirky overraskelser som løfter siden, sier Hans Christian.  

En publiseringsløsning som gjør det enkelt for OIW-ansatte å legge ut innhold og oppdatere nettsidene er også på plass. 

Explorers

Utforsking er et viktig nøkkelord for årets Oslo Innovation Week. I år vil de besøkende bli med på en litt annerledes reise enn tidligere. – Temaet for årets Oslo Innovation Week er Explorers, og arrangementet kommer til å ta med deltakerne foran, bak og på scenen, på 50 spennende arrangementer der du vil både lære og bidra selv, forklarer Siw Andersen, konstituert daglig leder i Oslo Business Region og prosjektleder for Oslo Innovation week.

Gode råd. Og gode vafler.

– Vi har hatt veldig god dialog med teamet i Bekk hele veien. Vi har blitt godt ivaretatt og har både kunnet komme med vår innsikt, men også fått gode råd og faglig tilnærming til prosjektet. Vi fikk god info om prosessen i forkant som har blitt holdt til punkt og prikke, og vi har blitt godt ivaretatt underveis med informasjon (og vafler). Alt i alt er vi veldig fornøyd med den nye nettsiden. Den fremstår både fremoverlent, kreativ og engasjerende, med en faglig tyngde i bånn, forteller Siw.

«Ikke vær redd for å dra på litt»

– Samarbeidet med OIW har vært fantastisk. Vi har vært en gjeng som har jobbet tett sammen hele veien. Til oppstarten lagde vi en gameplan for å finne ut hvordan vi best kunne jobbe sammen. I tillegg hadde vi flere workshops for å virkelig komme under huden på Oslo innovation week, deres behov, mål og ønsker. Det veldig gøy å jobbe med folk som tidlig i prosessen sier: «ikke vær redd for å dra på litt», forteller rådgiver og prosjektleder Nina Inberg i Bekk. 

Bidragsytere

Metric har stått for den visuelle identiteten, en identitet som fungerte veldig godt da Bekk utviklet nye nettsider. Med på laget hadde Bekk utvikler Knut Erik Langdahl. Om designet sier Metric:

– Oslo Innovation week er det viktigste arrangementet i Norge for alle som driver med innovasjon, utvikling og nye forretningsmodeller. Det er et både krevende og givende oppdrag å gjøre. Det viktigste ved oppdraget vårt, var å utvikle et tydelig, men samtidig fleksibelt system som kunne fungere like godt på alle flater, formater og media. Systemet består av en rekke illustrasjonselementer som kan kombineres i det nesten uendelige og hele tiden utvikle seg til noe nytt. Det er jo litt sånn OIW fungerer også – der folk, ideer og drømmer treffes og skaper noe nytt og større.

Om tech-løsningene bak sier utvikler Knut Erik:

– Vi har testet og testet og testet for å få til den riktige opplevelsen. Bevegelser, størrelser og timing måtte stemme på millimeteren. Friheten til å kunne utforske hvordan ting kan og bør være har vært har bidratt til en bedre side og en bedre opplevelse. Vi anbefalte kunden å bruke Sanity som publiseringsløsning for nye oiw.no. Sanity er et Oslo-basert teknologiselskap som har utviklet et fleksibelt og moderne publiseringsverktøy.

Miljøet trenger innovasjon

Verden trenger nye løsninger for å løse gamle problemer og Oslo Innovation Week er et arrangement som jobber aktivt for dette. I år kommer hele 13000 deltagere, hvorav 30 prosent er tilreisende fra andre land, som alle er opptatt av det samme: å løse FNs 17 bærekraftsmål. 

Målet er å skape en entusiastisk ramme for bærekraftig, grønn innovasjon. I år er Oslo Europeisk miljøhovedstad 2019 og byens næringsliv kommer for å vise frem sine innovative, bærekraftige løsninger. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.