Tankevekker fra Trygg Trafikk

Arbeid av ANTI

En kampanje fra Anti og Trygg Trafikk oppfordrer deg til å ikke la sommeren i bil bli den siste.

– Mange førstegangskjøpere kjøper brukt, og ofte er det antall hestekrefter og hvor fort bilen kan gå som betyr mest. Trafikkulykker handler om mer enn statistikk over antall omkomne og hardt skadde. Nettopp derfor ønsker vi i Trygg Trafikk å menneskeliggjøre nullvisjonen med denne kampanjen, sier Marianne Mittet Solbraa fra Trygg Trafikk. 

For å treffe potensielle bilkjøpere startet kampanjen på Facebook Marketplace, hvor den trendet og drev trafikk til nettstedet https://kjøpbilenmin.no. Allerede her merket teamet bak at interessen kom til å bli bra. Men det var først når filmen ble spredt fra Trygg Trafikks hovedkanal på Facebook at innholdet tok av. Kampanjen oppnådde i løpet av de første dagene over en halv million eksponeringer og fikk b.l.a omtale på NRK nyhetene.

– Dette har vært en utrolig spennende reise som vi er stolte av å ha tatt sammen med Trygg Trafikk og kanskje Norges tøffeste mamma, Gunn Knappe. I filmen selger Gunn en tilsvarende bil som drepte hennes datter Oda, og vi har bevisst brukt virkemidler fra bilreklamen for å få frem egenskapene bilkjøpere ofte ser etter. Det blir en tøff stopp når man skjønner at datteren mistet livet i en tilsvarende bil, og at det er derfor hun vil kvitte seg med den, sier Tor Hernan Floor hos ANTI .

Nøkkelen til kampanjens interesse ligger i den brutale og sanne historien til Gunn. Trygg Trafikk berømmer hennes innsats.

– Det å miste datteren sin i en meningsløs bilulykke er ubeskrivelig trist, at Gunn klarer å stå frem med historien på denne måten er ubeskrivelig modig sier Marianne Mittet Solbraa fra Trygg Trafikk.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.