Hils på FOMO Sapiens, LastCalls nye målgruppe

Kitchen har laget kampanjefilm for appen LastCall, som gjør det enklere for publikum å kjøpe billetter og å få med seg hva som skjer.

Appen LastCall gjør det enklere for publikum å få med seg hva som skjer, og å kjøpe rabatterte billetter til alt fra konserter, show, forestillinger og festivaler. Kitchen har laget en kampanjefilm for LastCall rettet mot en yngre målgruppe, som kjenner på mye FOMO (Fear Of Missing Out).

Kitchen har vist en enorm kreativitet og forståelse for konseptet.

– Filmen klarer tydelig å kommunisere appens funksjonalitet uten å miste glimtet i øyet. I en tid hvor alle prater om apper, kreves budskap som både gir merkevaren personlighet og bidrar til nedlastinger, sier gründer og daglig leder Pouria Ruhi i LastCall.

Flere filmer følger under artikkelen.

Ruller ut i hele Norge

LastCall har nesten 30.000 nedlastinger og selger billetter for over 100 arrangører i Oslo og på Østlandet. Arrangører pusher ut rabatterte kulturbilletter, inkludert sisteminutts-billetter til brukere i Oslo, Østlandet og Bergen. LastCall kommer til Trondheim i august og ruller ut i hele Norge i løpet av året.

Det er AD-teamet Nina Bugge og Gerd Stangeland i Kitchen som har utviklet konseptet.

– Det har vært fint å jobbe med en kunde som gir så mye kreativ frihet. Vi har også hatt et veldig godt samarbeid med Tinagent og Aksel Jermstad, en dyktig og visuelt sterk regissør, sier Art Director Nina Bugge.

Kampanjen er laget eksplisitt for Snap Chat, Instagram, YouTube og Facebook på mobil.