Ibland lönar det sig att ta det lugnt

Arbeid av Tante Randi Reklamebyrå

Tante Randi reiser over kjølen for å lage reklamefilm for svenske Casinostugan.

I januar 2019 innførte Sverige lisensordning for nettcasinoer som ønsker å operere på lovlig vis. Lisensen åpnet opp for enda bredere tilstedeværelse, på flater som blant annet print, utendørs, radio og ikke minst på flere kanaler på TV.

– For de svenske TV-titterne betydde dette enda flere svimlende bonuser, blinkende lys og Dolpher og Zlataner som forteller om storgevinster og raske penger i reklamepausen. Så for Casinostugan, som heller snakker om «Casino i lugn och ro»,​ bød dette på en utfordring, sier tekstforfatter Glenn Haugen i Tante Randi.

– For å fortelle det svenske folk at det ikke alltid trenger å handle om store eller raske penger, ville vi å bevise at det i blant ​faktisk ​kan lønne seg å ta det litt med ro, på ordentlig, fortsetter makker Zakarias Nadir.

Hentet fra bakerste rekke

I mars dro de to tantene, Lineup Film og Maskinen med en sjekk på 96.000 kroner, to kameraer og en boblejakke hver til Mora i Sverige.

– For å finne en ambassadør med riktige verdier, og som vi var helt sikre på at tar det lugnt, dro vi til verdens største skirenn: Vasaloppet, og premierte den som tok det aller mest med ro, på direktesendt svensk TV.

Olof Lundqvist, en beskjeden jazzfiolinist fra Askersund, ble Casinostugans ansikt og bevis på at ​det faktisk kan lønne seg å ta det lugnt​. Og som en ekte ambassadør, fikk han selvsagt sin egen nasjonale heltekampanje for innsatsen under årets løp. Filmen gikk på TV og nett i Sverige, og er produsert av Line Up Film med Trond Hansen og Preben Winther (Maskinen) på regi.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.