Majority lanserer digital banktjeneste for migranter

Bold Scandinavia har utviklet merkevareplattform, visuell identitet, navn, fysisk- og digitalt design.

Den nye merkevaren Majority er den første digitale banktjenesten som retter seg spesifikt mot målgruppen migranter. Selskapet er skapt av teamet bak den internasjonale telekomaktøren Rebtel.

Sammen med Majority/Rebtel har NoA-byrået Bold Scandinavia utviklet merkevareplattform, visuell identitet, navn, fysisk- og digitalt design, basert på Majority sine kjerneverdier; likhet og tro på en verden der mennesker verdsettes basert på sin deltakelse i samfunnet, ikke opprinnelsesland.

Løser et reelt problem

Majority ble etablert for å løse et reelt problem; migranter er en av de raskest voksende befolkningsgruppene på jorden. De fleste har ikke tilgang til banktjenester, på grunn av strenge registreringsrestriksjoner, dyre bankavgifter eller en allmenn mistro hos de tradisjonelle bankaktørene. Den nye tjenesten er et medlemskap for dem som trenger det mest. Majority tilbyr bank-, valutaoverføring og samtaletjenester til mennesker hvis liv er bredere enn geografiske grenser.

Et uendelig designsystem

Merkevaren og den visuelle identiteten er bygget rundt navnet. Bold Scandinavia oversatte navnet Majority rent visuelt, til en grafisk struktur som kalles «The Canvas». Denne består av en geometrisk grid inspirert av flagg. Den illustreres av flere farger som kan tilpasses sammen med fotografi, animasjon og typografi. Identiteten er et uendelig, allsidig og enhetlig designsystem som knytter sammen hele merkevareopplevelsen; fra en intuitiv, brukervennlig bankapplikasjon, til kreative popup-vinduer og kommunikasjonsenheter. Tjenesten lanseres i Houston, Texas høsten 2019.

– Det gjør meg ekstremt stolt og glad å se at designet vårt har en så positiv innvirkning i så mange menneskers liv, fra Houston til Skandinavia, til hvor enn vi snur oss. Det er virkelig et grenseløst brand!, sier Creative Director Oliver Helfrich i Bold Scandinavia.

– Designstrategien er fundamentet for hvordan vi evner å formidle budskap og opplevelser til våre målgrupper, både digitalt og fysisk. I løpet av denne prosessen har vi jobbet tett med Bold Scandinavia i et prestisjeløst og morsomt samarbeid med stor takhøyde, noe som har resultert i et fantastisk designkonsept og en vellykket implementering, forteller Lotta Onajin i Majority,