Motiverende proteinbarer

Arbeid av Yellow Banana

«You are Hunky and so am I»: Maxim er ute med en ny serie proteinbarer og står for en av Orklas største lanseringer denne høsten.

Denne gangen kommer de med en mer leken tone enn Maxims eksisterende portefølje med smakene «The Hunky Peanut», «The Chocolate Hero» og «The Freaky Caramel». 

– Da vi skulle velge reklamebyrå var vi veldig opptatt av å finne et byrå som tenkte nytt og som ikke minst forsto vårt nye proteinbarkonsept, sier Mari-Ann Sekenes Hamre som er Brand Manager for Maxim.

Til slutt falt valget på reklamebyrået Yellow Banana med deres konsept «So tasty, it's motivating».

– Yellow Banana har et ungt miljø, med inspirerende og kreative mennesker. Helt fra første pitch fikk de oss hektet på sitt reklamekonsept, og vi er veldig fornøyd med utfallet og gleder oss stort til alt er LIVE, forteller Henriette Gyland Kummen som er Category Manager for Maxim.

Ikke bare «god til å være proteinbar»

I et hav av protein- og treningsrelaterte produkter på markedet, er det ofte størst fokus på selve proteininnholdet i kommunikasjonen. Disse proteinbarene ER jo faktisk veldig gode, og ikke bare «god til å være proteinbar», så vi innså fort at smak skulle være mer i fokus i denne kampanjen. 

Konseptet spiller på at de smaker såpass godt at de vil motivere deg til å fullføre økten din, selv om du føler for å gi opp. Og med så fiffige produktnavn, ble det lett å leke med maten. 

– I Maxims nye reklamefilmer møter vi slitne folk i treningssituasjoner som får seg motiverende fantasivenner. En serie på tre filmer hvor vi får en god blanding av norsk og engelsk oppå hverandre. Utslitte nordmenn på trening og preachy, motiverende amerikanere, forteller kreatør Martin Moen.

Yellow Banana står også bak all produksjonen til deres konsept i en rekke ulike formater. Kampanjen rulles ut på kino, digitale og tradisjonelle utendørsannonser, web-tv, sosiale medier og butikkmateriell. OMD står for all distribusjon utenom SoMe-biten som Yellow Banana står for selv. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.