Slettvoll spisser merkevaren og satser internasjonalt

Arbeid av FRANK.

Norsk varehandel er en bransje som ofte spås en dyster fremtid. Men heldigvis finnes det noen som går motstrøms.

Varehandel er en bransje som ofte spås en dyster fremtid. Men det finnes lyspunkter.  Denne høsten begynner et nytt kapittelet i boken om Slettvoll, en av de sterkeste merkevarene innen norsk møbelproduksjon med 18 butikker både i Norge og Sverige.

Slettvoll har siden sin oppstart i 1951 definert en helt egen stilretning innen norsk interiørdesign, noe som har definert merkevarens identitet. «Slettvoll-stilen» har også blitt et begrep blant langt flere enn deres kjernemålgruppe og blir stadig oftere kopiert av de rimeligere møbelkjedene.

Satser på Skandinavia

Selskapet har også blitt en suksess hos våre naboer i øst, med sine butikker i Gøteborg, Malmø og Stockholm.

– Med utgangspunkt i en vellykket etablering i det svenske markedet, tar vi nå et nytt steg ut i det internasjonale markedet og åpner ny butikk sentralt i København denne høsten forteller merkevaresjef i Slettvoll, Liv Norun Moe. Etter flere år med en jevn vekst har vi det siste året hatt fokus på å dyrke vår posisjon i Norge og gjort investeringer i å rigge merkevaren klar for å ta ytterligere andeler av et internasjonalt marked, fortsetter hun.

Ny retning

– Vi har det siste halvåret jobbet med å utvikle en ny strategisk plattform og ny kommunikasjon med mål om å styrke vår posisjon i hjemmemarkedene og å etablere en tydelig rolle for Slettvoll i nye markeder. Et rammeverk som skal befeste Slettvoll som en destinasjon med gode rådgivere og kunnskap om verdien av helhetlige og gjennomtenkte interiørløsninger, sier Moe.

– Vi har i denne prosessen jobbet mindre med fokus på hva vi gjør og hva vi er, og mer på hvorfor. På den større betydningen av det vi skaper. På betydningen av «Hjem» for oss mennesker. Hvordan hjemmene våre er med på å forme oss som individer og er en viktig arena for utviklingen av vår identitet, avslutter hun

Det er kommunikasjonsbyrået Frank som har bistått Slettvoll i arbeidet med ny strategi og innholdskonsept, i tillegg til produksjon av foto-, film- og tekstbasert innhold. 

– Det har vært en utrolig spennende reise for begge parter, forteller kreatør Sara Flikkeid i Frank. – Det har vært utrolig positivt å  jobbe med et familieeiet selskap, med kort vei til beslutninger. Vi har utviklet ny strategi og et nytt innholdskonsept som forteller om selskapets kanskje best bevarte hemmelighet; om hvorfor de er til, hva de tror på og at Slettvoll er både et varig og kortreist valg, ettersom møblene blir produsert på egen fabrikk hjemme på Stranda.

Liv Norun Moe kan fortelle at det nye innholdskonseptet blir lansert i september sammen med nye nettsider og vil prege kommunikasjonen i både betalte og egne kanaler i tiden fremover.  

– Vi føler oss godt rustet til å sikre vår posisjon her hjemme i tillegg til å kvalifisere oss inn i hjemmene til en mer internasjonal kundegruppe, avslutter Moe.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.