Stjel våre ansatte

Arbeid av NORD DDB

Nå kan du gå inn på mcdonalds.no og stjele McDonald’s-ansatte.

Møt Rikke, Zakaya, Luljeta, Elie og en rekke flere unge lovende som jobber i McDonald’s i dag, men kanskje ikke i morgen.

– Det finnes mange myter der ute om ungdom, og dessverre får for få av dem sjansen i arbeidslivet. Og vi vet det verserer myter om å jobbe i McDonald’s også, forteller senior marketing manager Mari Husby i Food Folk Norge, og fortsetter:

– Med kampanjen «Stjel våre ansatte» ønsker vi å adressere disse mytene og samtidig sette viktigheten av at ungdom kommer seg i arbeid på dagsorden. En undersøkelse gjennomført av Opinion viser at det nesten er en tredobling i unge som idag er bekymret for om de kommer til å få fast jobb, sammenlignet med i 2012. Vi ønsker å vise at vi satser på ungdommen, gir dem muligheter, utfordringer og lar dem vokse med ansvar.

– Av våre 3000 ansatte er 2000 av disse mellom 16-25 år, og hele 700 av disse har igjen lederstillinger. Det er ikke mange andre steder som kan gi deg ledererfaring på CV-en i en alder av 20 år, og det håper vi blir viktig for mange av de som jobber hos oss i dag og for deres fremtidige arbeidsgivere, sier Husby.

– For tusenvis av unge er McDonald’s starten på en lovende karriere. Noen jobber seg oppover i systemet i McDonald’s, men de aller fleste går videre til andre steder. Fordelt utover våre 73 restauranter her til lands jobber det i dag fremtidige leger, lærere og ledere fra over 80 ulike nasjoner, og vi er stolte av å kunne være et viktig springbrett i karrierene til de som skal føre norsk næringsliv videre i årene som kommer. For å være en av landets største arbeidsplasser for unge handler ikke bare om å ansette ungt, men også om å legge til rette for at unge mennesker blir klare for et krevende arbeidsliv, avslutter Mari Husby.

– Når vi vet at det er et stort problem for unge å skaffe seg relevant arbeidserfaring, er ekte og ærlige portretter av de ansatte en fantastisk måte å vise at McDonald’s faktisk er en av Norges mest inkluderende arbeidsplasser. Det nye konseptet «Noe å se frem til» skal ikke bare omhandle burgere og restaurantopplevelser, men også hva McDonald’s gjør som samfunnsaktør, sier rådgiver Aleksander Hetland i NORD DDB. 

Hele kampanjen, som består av en tominuttersfilm, fem portretter, filmer til TV, print og en kampanjeside, er produsert i NORD DDB. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.