En renere Dr. Greve

Arbeid av Neue Design Studio

Dr. Greve pharma + er en utvidelse av det velkjente merket og er spesielt designet for eksklusivt salg i apotek.

Det nye merket inkluderer fem serier designet for forskjellige hudtyper og er spesielt tilpasset norske forbrukere. I tillegg til de fem ansiktskrem-seriene, inkluderer serien også et ekstra utvalg av sjampo, kroppsvask og fuktighetskrem for babyer og barn.

Neue har stått bak konsept og designet til den nye serien som er ute i apotekene nå. 

– Ved å implementere en dus fargepalett for å fargekode produktene, er ønsket at  Dr.Greve pharma + skal bli enklere gjenkjent på apoteket, samtidig som merket beholder en unik identitet på tvers av de forskjellige produktseriene. 

Gjennom å gi typografien mye rom på rene flater, skapes et gjenkjennelig hierarki i layout som sammen med mye white space bidrar til å differensiere merket fra eksisterende Dr.Greve, og andre hudpleieprodukter som selges på apoteket, sier Øystein Haugseth som sammen med Nora Bremnæs har stått for designutviklingen.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.