Nabolagshotellet Sommerro tar form

Bielke&Yang presenterer den visuelle identiteten til landets første nabolagshotell, Sommero.

95307 11327 original
95308 3202e original
95309 e6175 original
95310 c304e original
95311 8f03d original
95312 6bd47 original
95313 66d40 original
95314 2766e original
95315 3aa4b original
95316 24ad5 original
95317 e5404 original
95318 1de98 original

Våren 2022 åpner landets første nabolagshotell, Sommerro, i det tidligere hovedkvarteret til Oslo Lysverker på Solli plass. Samtidig som gravemaskiner og kraner er i full sving på tomten, presenterer Bielke&Yang stedets identitet.

Sommerro skal blåse nytt liv i en unik del av norsk designhistorie, Art Deco, og bli en destinasjon for både lokalbefolkning og tilreisende. Hotellet og hele kvartalet vil tilby en rekke nye tilbud fra morgen til kveld, for arbeid, rekreasjon og hvile. Der skal folk kunne jobbe, og gjøre det meste de gjør hjemme, til hverdags og fest, i et levende og inspirerende miljø.

Vestkantbadet skal skinne igjen

Sommerro er drevet frem av en lidenskaplig gjeng, som opptatt av å ta vare på arven fra Oslo Lysverker med å gi tilbake og være en positiv kraft i lokalmiljøet. Vestkantbadet skal skinne igjen i all sin prakt, og hele etasjen vil bli utvidet og viet til velvære og trening på høyt nivå.

Det er Nordic Hotels & Resorts ved teamet fra The Thief på Tjuvholmen, som utvikler det omfattende konseptet, og skal drifte hotellet når det står klart. Prosessen med merkevarestrategi og visuell identitet startet våren 2019 sammen med Maskinen, og bygger videre på arbeidet til LPO Arkitekter og interiørdesignerne Grecodeco.