Klassikeren er tilbake

Arbeid av POL

Diplom-Is og Pol relanserer Kræsj Pink.

Siden Kræsj Pink forsvant fra markedet i 2012, har det vært den mest etterspurte isen i Norge. En fangruppe med mål om å få den tilbake ble opprettet, og skaffet seg raskt 25.000 medlemmer. Siden den gang har Diplom-Is daglig mottatt meldinger og kommentarer med ønsker om isens tilbakekomst.

Det er Pol som nå har jobbet ut lanserings-kampanjen for DiplomIs. 

– Vi visste at Kræsj Pink ville få frem mye følelser hos folk, så det var veldig gøy å se at fansen og strategien virkelig leverte over all forventning. Vi tar hver vår rosa herlighet når den slippes i butikk, sier Sindre Johnstad og Erlend Løftstad som har vært kreativt team. 

Kampanjen, med et veldig beskjedent mediebudsjett, ble delt på sosiale medier og skapte her over 3,6 millioner eksponeringer. Bilder av adshels, artikler og kryptiske meldinger samlet over 500.000 likes, 16.000 kommentarer og 45.000 delinger. Etter jakt på svar, ble Diplom-Is sin Instagram-profil også besøkt 140.000 ganger på én uke. 48 medieoppslag fra ulike medier og aviser omhandlet Kræsj Pink i kampanjeperioden.

– Det har vært en utrolig gøy kampanje å jobbe med samt at det har vært en fornøyelse å se hvor bra og smidig samarbeidet mellom alle parter har vært i denne prosessen. Alle involverte har levert topp resultater og slikt blir det bra kampanjer av!, sier produktsjef Eli Aurdal Flønes i DiplomIs. 

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.