Ny identitet for Pennesi Wines

Arbeid av Design Container

Nytt design av produktlinjen, inkludert nye navn, og en ny identitet for å treffe markedet bedre.

Da vi startet å arbeide med Luca Pennesi, hadde han ett behov for ett helt nytt design av produkt-linjen, inkludert nye navn, og en ny identitet for å treffe markedet bedre. Målgruppen er primært restauranter, som har interesse for norske mattradisjoner og småskala vinprodusenter.

Vinene blir produsert i Norge med økologiske druer fra Teverina i Italia. Prosessen fra fermentering til ferdig vin foregår på den tradisjonelle metoden, slik familien til Luca Pennesi har gjort i generasjoner. Alt arbeid utføres manuelt, uten tilsetning av kjemikalier. Luca tar med seg det beste fra Italia og viser at det også er mulig å produsere vin her i Norge. 

Konsept og valg av løsninger 

Luca er lidenskapelig opptatt av vin som håndverk, og vi ønsket derfor å utarbeide ett konsept hvor håndverk og manuelle metoder stod i fokus. Alle trykkene er derfor gjort for hånd for få den organiske følelsen inn i produktet. Vi ønsket med navnene å tydeliggjøre at dette er vin produsert i Norge. Navnene følger motivene for å knytte det tettere mot det norske markedet. Mange av elementene hinter til smakslandskapet og strukturen på vinene. Motivene er hentet fra norsk natur og henviser til den manuelle produksjonen. Havabboren som figurerer på Havgap er en fisk som ferdes både i norsk og italienske farvann. Fonten er moderne med klassiske trekk, og er en historisk referanse som henter inspirasjon fra inskripsjoner på romerske søyler. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.