Ny modell for Saltdalshytta

Arbeid av Anorak

Med et kobbel hundeinfluensere på laget, lanserte Saltdalshytta en hyttemodell til hunder.

Hovedmålgruppen til Saltdalshytta har alltid vært familier, men i høst ble fokuset spisset mot familier med et firbent medlem. De som ofte er nødt til å bli hjemme i Norge under helger og ferier er også mer åpne for tanken om en egen hytte til familien sin.

Den nye modellen fra Saltdalshytta, Jubileumshytta, ble derfor lansert i to utgaver. Én for mennesker og én matchende hyttemodell for hunder.

Med innspill fra hundemiljøet tegnet Saltdalshyttas arkitekter en egen hundehytte som speiler menneskeversjonen. Komplett med terrasse, store vinduer og varmeovn for kalde vinterdager, er hundehytta et fullverdig krypinn for menneskets beste venn.

Det ukonvensjonelle produktet har fått god respons på sosiale medier. Hytta har blitt godkjent både av hunden til Saltdalshytta-ambassadør Therese Johaug og hundeinfluensere som Moxie the Toller, Pumba the Staffy og Solan the Lundehund.

Kampanjen ble også tatt ut i mer tradisjonelle kanaler som print, bannere, og katalog. Og en visningshytte ble plassert på Norsk Hyttesenter på Hellerudsletta der familier kunne oppleve begge hytter på nært hold. 

På kampanjesiden kunne nevenyttige hundeiere laste ned byggetegningene. Her kunne man også bli med i konkurransen om å vinne en hytte, noe som hunden Rossi gjorde i konkurranse med 8000 andre deltakere. Videre inngikk hytta som bonus i alle bestillinger av Saltdalshyttas Jubileumsmodell ut 2019.

Kreatørene Anna Berg og Tone Jansson løfter frem samarbeidet med kunden som ekstra viktig.

– Mange fagdisipliner på begge sider av bordet ble satt i sving for å komme i mål med den nye hyttemodellen. Hundehytta er et morsomt symbol for at Saltdalshytta tar skreddersøm på alvor, på en måte som er alt annet enn alvorlig.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.