Atyp bak global kampanje
Denne uken offentliggjorde Unibet et globalt samarbeid med verdens beste sjakkspiller, Magnus Carlsen. Lanseringskampanjen er laget av nystartede Atyp.
Første jobb fra Atyp
– Ernö og Futatsu slo seg sammen på slutten av fjoråret, og ble da til Atyp. Dette er den første store jobben vi gjør etter sammenslåingen, forteller daglig leder i Atyp, Hågen Pettersen.
– Og da er det jo ekstra gøy at vi starter med en global kampanje som skal fungere i mange land og markeder.
Filmen ble spilt inn i Praha i starten av januar, og det er Kavar Singh og Motion Blur som står for regi og produksjon.
Verdens beste
– Dette har vært et veldig fint samarbeid mellom alle parter. Kunden har vært vågal og vist stor tillit til både Motion Blur og oss, sier Sigurd Solberg i Atyp.
Tekstforfatteren legger heller ikke skjul på at det har vært litt stas å jobbe med Magnus Carlsen.
– Ja, det er jo ikke hver dag man møter en av verdens aller, aller beste Fantasy Premier League-spillere.