Helt nødvendig pressemelding

Arbeid av Anorak

Lageret til XXL er nemlig stappfullt. Derfor tok de kontakt med Anorak for å skape en litt annerledes salgskampanje.

– På grunn av krevende markedsforhold og en tam vinter har lageret vårt fyllt seg opp. Det betyr at vi må få flere varer ut i butikk og ut til kundene, som igjen kommer kundene våre til gode. Samtidig er utfordringen vår at vi kommer fra en kategori som i høy grad er preget av løp og kjøp-kommunikasjon. Og ettersom dette salget er noe utenom det vanlige så vi behovet for en litt annerledes salgskampanje, sier markedsdirektør Jakob Olsbø i XXL.

– Ettersom dette er en prisdrevet kategori kan den ofte oppleves som både støyete og monoton. Derfor lå det jo også en ganske åpenbar mulighet foran oss som handlet om å bryte med kategorispråket. Og den muligheten er det først og fremst XXL som skal ha æren for å utnytte, sier Jens-Petter Aarhus, kreativ leder i Anorak.

Kampanjen gikk live forrige uke i Norge, Sverige og Finland og består av hundrevis av filmer til TV og nett, radio, utendørs og DM, produsert av Tangrystan, Både Og og Schjærven.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.