Sammen på avstand

Arbeid av NORD DDB

Unge mennesker treffes stadig sjeldnere. De holder kontakten digitalt, men glemmer ofte å være sammen på ekte.

– Aldri før har ungdommen vært mer sosiale enn nå. De deler alt med hverandre, både i høyde og bredde. De tilbringer tid sammen hver dag, om så i kun 10 sekunder. Dessverre viser tall at det å være sosial over nettet også har noen nedsider. Noen av disse problemene kunne vi vært foruten om vi var flinkere til å møtes ansikt til ansikt, sier Henriette Conradi, Brand Manager i Food Folk Norge


– Vi ønsker ikke å rette en pekefinger til de unge og be dem logge av, men heller minne de på at det digitale ikke kan erstatte det å være sammen på ekte. McDonald’s har åpningstider fra tidlig til seint, måltider som passer alle og priser som passer lommeboka, og kan være et enkelt sted å møtes for de unge, fortsetter Conradi.

Gode grunner til å møtes

– Én ting er å ta opp temaer som er viktige å snakke om, men i tillegg ønsket McDonald's å forsterke kampanjen og ytterligere tilrettelegge for å være sammen på ekte, forteller rådgiver Aleksander Hetland i NORD DDB.

– Derfor vil McDonald’s i deler av kampanjeperioden gi flere gode grunner for å faktisk møtes. Med 2 for 1 på en rekke av deres mest kjente produkter senker vi terskelen for å ta opp telefonen og spørre en kompis, venninne eller flørt om å faktisk møtes.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.