Nesten ferdig reklame for nesten ferdig kylling

Priors nye kyllingserie lanseres i disse dager med en kampanje laget av Per Høj.

Middagsprodukter av kylling som kun skal varmes er både sunt og tidsbesparende, men mat for folk i tidsklemma er ikke noe nytt, så en happy reklamefamilie som koser seg rundt et moderne middagsbord ville nok ikke stått ut i mengden. Derfor gikk vi en litt annen vei. Etter Dept sin omreisende animasjonsfestival forelsket vi oss helt i hverdagsjag-filmene til Anna Mantzaris.

Dette skjedde samtidig som vi jobbet med briefen fra Prior. Da virket det både lurt og naturlig å kontakte henne. I dag forkynner mange skråsikkert at man kun kun har to sekunder på seg, og at disse to sekundene i hovedsak må vise produkt og logo. Men vi mener fortsatt det er en stor verdi i å vise folk noe de kan relatere seg til og le av i tillegg.

– Anna Mantzaris sa hun trengte måneder på å lage noe nytt for oss. Det hadde vi ikke. Og dessuten: Når produktet er mat du ikke trenger å lage fra bunnen, gidder du jo heller ikke å lage reklame fra bunnen. Det skjønner alle. Øyvind trener Grüner 09, må stå i kakekiosken på Lakkegata skole og har en ganske krevende samboer. Mads er midt i ferdigstillelsen av sin egen man cave og må holde seg oppdatert på hva som skjer innen klær, musikk og uteliv her i byen. På toppen av dette har også Mads en ganske krevende samboer. Med en såpass tung hverdag, må man noen ganger gå for take-away, sier teamet i en kommentar.