Vipps lanserer ny tjeneste

Forenkler netthandelen med Vipps Logg inn, en smart løsning på folks passordproblemer.

Det finnes et mylder av innloggingsmuligheter for netthandel. Felles for de aller fleste av dem er at kunden må oppgi brukernavn og passord for å komme helt frem til kassen og gjøre opp for moroa. Men det er ikke alle som kommer helt frem. I veien står hukommelsen og det faktum at hver og en av oss gjennomsnittlig har 30 brukerprofiler med tilhørende passord. Sånt kan det bli mange problemer av og vi vet at 20 % av de forlatte handlekurvene på nett skyldes glemte passord.

Siden Vipps driver med forenkling i verdensklasse, har de nå klekket ut en løsning på folks passordproblemer. Vipps Logg inn er en superenkel logginn-tjeneste som kun fordrer at kunden husker sitt eget telefonnummer – noe alle forhåpentligvis gjør, og har Vipps på telefonen – noe 3,7 millioner nordmenn har.

Ideen bak lanseringskampanjen for Vipps Logg inn er basert på noe de fleste av oss kan kjenne oss igjen i, nemlig den infernalske frustrasjonen et glemt passord kan skape.

– Det første vi tenkte da vi hørte om Vipps Logg inn var vel noe i retning «vi har lyst til å bruke Vipps Logg inn». Det begynner å bli i overkant mange passord og passordvarianter man skal gå rundt å huske på i hverdagen, så dette er en tjeneste vi tror folk vil sette pris på. Ideen handler vel egentlig om frustrasjonen man kan føle på når man ikke kommer på det teite passordet som kreves for at man skal få gjennomført en helt hverdagslig ting. At man ikke skal behøve å være et geni for å få kjøpt et par kinobilletter, sier kreatørene bak jobben, Lars Holthe og Peter Power.

Kampanjen, som lanserer tjenesten mot forbruker, vil rulles ut suksessivt i takt med antall nettsider som tilbyr tjenesten.