75 år som hele folkets spillselskap

Siden den første tippekupongen ble lansert i 1948 har Norsk Tipping tilbudt spill i trygge rammer til det norske folk. I år er vi ute med en ny kampanje som lar folket fortelle historien om hele Norges spillselskap.

Folket

– Norsk Tipping har et klart og tydelig mandat. Vi skal tilby attraktive spill i trygge rammer, hvor overskuddet går tilbake til felleskapet, sier Kristin Røe, leder for kommunikasjon i Norsk Tipping.

Norsk Tipping er hele folkets spillselskap, men er også en viktig samfunnsaktør. I denne kampanjen er det samfunnsrollen til selskapet som settes på agendaen. – Det er mange yngre som ikke kjenner til hvilken samfunnsnytte Norsk Tipping bidrar med gjennom overskuddet, sier Røe.

– Mange vet at overskuddet går til gode formål, men de vet ikke hvilken nytte dette egentlig har, sier Ina Taasaasen, rådgiver kommunikasjon i Norsk Tipping. – Den nye kampanjen skal bidra til å styrke forståelsen av hvordan enerettsmodellen fungerer. Den handler om norsk idrett, kultur og samfunnsansvar. Den er annerledes, fin og fungerer, fortsetter Taasaasen.

Kampanjen for jubileumsåret er laget av TRY. Jonas Grønnern og Lars-Kristian Harveg er kreativt team og mener den norske spillmodellen engasjerer.

– Noen spør seg hvorfor vi i det hele tatt har et nasjonalt spillselskap, andre ser ikke helt forskjellen mellom Norsk Tipping og andre aktører, men vi er tror førstnevnte både har gitt og vil gi Norge flere vinnere, sier Grønnern og Harveg.

Se filmen her.

Kampanjen strekker seg fra 6 til 45 sekunders lengde og tar for seg samfunnsrollen til Norsk Tipping med tilhørende nettartikler, display og uttak for sosiale medier, signert TRY-huset. Filmene er produsert av Motion Blur med Thomas Hilland på regi. Kampanjen vil bli synlig i store deler av 2023 og tar for seg flere sider av Norsk Tipping, både samfunnsrollen, overskudd, Grasrotandelen og spill i trygge rammer.

Involverte byråer

Frame
TRY
C

Cecilie Thue

Prosjektleder

H

Helge Gjertveit

Konsulent

Motion Blur Filmproduksjon
T

Thomas Hilland

Regissør

I

Ivan Jamne

Produsent

O

Oskar Dahlsbakken

Filmfotograf

D

Didrik Bråthen

Grade

Ohlogy logo

Ohlogy Musikk

Hocus Focus hf symbol

Hocus Focus Online

Andre involverte

I

Ina Taasaasen

Ansvarlig hos Norsk Tipping

C

Camilla R. Berg

Ansvarlig hos Norsk Tipping