– Norsk Tipping har et klart og tydelig mandat. Vi skal tilby attraktive spill i trygge rammer, hvor overskuddet går tilbake til felleskapet, sier Kristin Røe, leder for kommunikasjon i Norsk Tipping.
Norsk Tipping er hele folkets spillselskap, men er også en viktig samfunnsaktør. I denne kampanjen er det samfunnsrollen til selskapet som settes på agendaen. – Det er mange yngre som ikke kjenner til hvilken samfunnsnytte Norsk Tipping bidrar med gjennom overskuddet, sier Røe.
– Mange vet at overskuddet går til gode formål, men de vet ikke hvilken nytte dette egentlig har, sier Ina Taasaasen, rådgiver kommunikasjon i Norsk Tipping. – Den nye kampanjen skal bidra til å styrke forståelsen av hvordan enerettsmodellen fungerer. Den handler om norsk idrett, kultur og samfunnsansvar. Den er annerledes, fin og fungerer, fortsetter Taasaasen.
Kampanjen for jubileumsåret er laget av TRY. Jonas Grønnern og Lars-Kristian Harveg er kreativt team og mener den norske spillmodellen engasjerer.
– Noen spør seg hvorfor vi i det hele tatt har et nasjonalt spillselskap, andre ser ikke helt forskjellen mellom Norsk Tipping og andre aktører, men vi er tror førstnevnte både har gitt og vil gi Norge flere vinnere, sier Grønnern og Harveg.
Kampanjen strekker seg fra 6 til 45 sekunders lengde og tar for seg samfunnsrollen til Norsk Tipping med tilhørende nettartikler, display og uttak for sosiale medier, signert TRY-huset. Filmene er produsert av Motion Blur med Thomas Hilland på regi. Kampanjen vil bli synlig i store deler av 2023 og tar for seg flere sider av Norsk Tipping, både samfunnsrollen, overskudd, Grasrotandelen og spill i trygge rammer.
Involverte byråer
Cecilie Thue
Prosjektleder
Helge Gjertveit
Konsulent
Thomas Hilland
Regissør
Ivan Jamne
Produsent
Oskar Dahlsbakken
Filmfotograf
Didrik Bråthen
Grade
Ohlogy Musikk
Hocus Focus Online
Andre involverte
Ina Taasaasen
Ansvarlig hos Norsk Tipping
Camilla R. Berg
Ansvarlig hos Norsk Tipping