Bakeriet er en familiebedrift og går over 70 butikker i Wien. Høykvalitets ingredienser, håndlagd tradisjon og en bærekraftig produksjonsprosess er Ströcks kjerneverdier. På et allerede mettet marked var det nødvendig for det tradisjonelle bakermerket å modernisere sitt visuelle design profil.
– Selv om vi fortsetter å komme opp med overraskende innovasjoner, forblir den originale bakerens håndverk vår lidenskap, sier Philipp Ströck.
Designkonseptet er basert på Ströcks fremragende kompetanse og nysgjerrighet i ingrediensene, bærekraftig kornkultivering og biologisk landbruk – viktige faktorer som understreker sin banebrytende rolle i bakervarerindustrien.
En serie enkle kornmønstre illustrerer sorten og kvaliteten på de organiske ingrediensene. I tillegg hjelper et nøye sammensatt sett med illustrerende merkeelementer og en ny designtilnærming merkevaren til å skille seg ut i deres felt.
– Det var veldig inspirerende å lære mer om ulike typer ingredienser og håndverket baking og forme det til et visuelt konsept. Design for brød var en veldig smakfull oppgave, sier Astrid Feldner hos Bleed.
Involverte byråer
Bleed