Cheesy Cheeeese fra Burger King
Tidligere i år ble det klart at Burger King har valgt Publicis Groupe som samarbeidspartner for alle sine byråtjenester på tvers av Skandinavia, og nå er første helskandinaviske kampanje etter at samarbeidet trådte i kraft på plass. I kampanjen lanseres Cheesy Cheeeese - en burger for alle dem som er litt ekstra glad i ost.
Aktuelt byrå
Publicis Kitchen
– For å gjøre produktet kjent samtidig som man forteller at det er fullt av deilig ost har vi valgt å trekke frem det essensielle ved burgeren og … strekke det litt. Vi har lagt litt ekstra vekt på å finne flater der vi kan benytte oss av konseptets lekenhet, blant annet har vi utendørsplasseringer som strekker seg rundt hjørner i Stockholm, opp trapper i Oslo og vi har et 28 meter langt OOH-banner i København, sier Torkel Sveen, art director for Burger King i Publicis Kitchen.
– Det tette samarbeidet mellom kunde og byrå på tvers av fagdisipliner gjør at vi får en kampanje som både ivaretar det kreative og distirbusjonsegenskapene i de ulike flatene. Denne kampanjen viser også at vi kan applisere den samme tankegangen på tvers av de Skandinaviske markedene, sier Håvar Sesseng, konsulent og kundeansvarlig for Burger King i Publicis.
Burger King har i det siste jobbet mer aktivt med å styrke tilstedeværelsen sin i sosiale medier som TikTok, Snapchat og Instagram, forteller Håvar. Kampanjen inneholder også en #cheesychallenge som lanseres i disse dager, der folk flest skal forsøke å holde ordet «Cheeeese» så lenge de kan. På Snapchat kan man utfordre venner til duell, og på TikTok er det den profesjonelle operasangeren Knut Kristian Mohn de kan forsøke å slå. Tanken er å skape en underholdende og engasjerende kampanje der flest mulig får med seg at Cheesy Cheeeese er tilgjengelig hos Burger King.
Cheesy Cheeeese er tilgjengelig i alle skandinaviske Burger King-restauranter til og med starten av juni. Kampanjen som pågår kan sees på TV, utendørs, i sosiale medier og på youtube.
Involverte byråer
Henrik Josefsson
Designer
Marte Sønsterud
Designer
Henny Lømo
Client Service Manager
Elena Gonder
Kundeansvarlig
Kari Eide
Community Management
Andre involverte
Gabriella Bartlett
Head of Marketing Communication and Media Scandinavia, Burger King
Maria Finnerman
Head of Innovation & Growth Opportunities Scandinavia, Burger King