Cheesy Cheeeese fra Burger King

Tidligere i år ble det klart at Burger King har valgt Publicis Groupe som samarbeidspartner for alle sine byråtjenester på tvers av Skandinavia, og nå er første helskandinaviske kampanje etter at samarbeidet trådte i kraft på plass. I kampanjen lanseres Cheesy Cheeeese - en burger for alle dem som er litt ekstra glad i ost.

Coverphoto Cheesy

– For å gjøre produktet kjent samtidig som man forteller at det er fullt av deilig ost har vi valgt å trekke frem det essensielle ved burgeren og … strekke det litt. Vi har lagt litt ekstra vekt på å finne flater der vi kan benytte oss av konseptets lekenhet, blant annet har vi utendørsplasseringer som strekker seg rundt hjørner i Stockholm, opp trapper i Oslo og vi har et 28 meter langt OOH-banner i København, sier Torkel Sveen, art director for Burger King i Publicis Kitchen.

– Det tette samarbeidet mellom kunde og byrå på tvers av fagdisipliner gjør at vi får en kampanje som både ivaretar det kreative og distirbusjonsegenskapene i de ulike flatene. Denne kampanjen viser også at vi kan applisere den samme tankegangen på tvers av de Skandinaviske markedene, sier Håvar Sesseng, konsulent og kundeansvarlig for Burger King i Publicis.

Lanseringsfilm. Artikkelen fortsetter under.

Burger King har i det siste jobbet mer aktivt med å styrke tilstedeværelsen sin i sosiale medier som TikTok, Snapchat og Instagram, forteller Håvar. Kampanjen inneholder også en #cheesychallenge som lanseres i disse dager, der folk flest skal forsøke å holde ordet «Cheeeese» så lenge de kan. På Snapchat kan man utfordre venner til duell, og på TikTok er det den profesjonelle operasangeren Knut Kristian Mohn de kan forsøke å slå. Tanken er å skape en underholdende og engasjerende kampanje der flest mulig får med seg at Cheesy Cheeeese er tilgjengelig hos Burger King.

Cheesy Cheeeese er tilgjengelig i alle skandinaviske Burger King-restauranter til og med starten av juni. Kampanjen som pågår kan sees på TV, utendørs, i sosiale medier og på youtube.

BUKI0099 LTO Cheesy Citycon 200x4003mm 50 Prosent Final

Andre involverte

G

Gabriella Bartlett

Head of Marketing Communication and Media Scandinavia, Burger King

M

Maria Finnerman

Head of Innovation & Growth Opportunities Scandinavia, Burger King