DNB og VISA lanserer ny reklamekampanje med fokus på Paralympics
DNB, i samarbeid med VISA, lanserer en ny reklamekampanje med fokus på Paralympics. Kampanjen, frontet av Birgit Skarstein, fremhever både norske OL-utøvere og mennesker med funksjonsnedsettelser som overvinner nye barrierer hver dag.
Aktuelt byrå
TRY
Med Paralympics som ramme, ønsker DNB å løfte like muligheter på alle arenaer.
– Norge har 16 toppidrettsutøvere som nå skal kjempe om gull i Paris. Samtidig kjemper 274 800 mennesker med funksjonsnedsettelser i Norge i helt andre øvelser i hverdagen. DNB sponser organisasjoner som jobber for like muligheter for alle, og vi setter stor pris på samarbeidet med VISA som er OL-partner, og som gir oss denne anledningen til å løfte dette engasjementet ut til flere, sier markedsdirektør i DNB, Aina Lemoen Lunde.
DNB har i flere år jobbet med mangfold og inkludering på flere arenaer, blant annet gjennom samarbeidspartnere som NFF og kvinnelandslaget i fotball, Stiftelsen VI, Pride, Kronprinsparets Fond, UNICEF, og satsingen #huninvesterer.
Gjennom denne kampanjen fortsetter DNB sitt flerårige arbeid med å speile samfunnet vi alle er en del av. Kampanjen vil være synlig på TV under OL-sendingene, utendørs, i SoMe med mer. For å engasjere bredt i befolkningen, vil alle kunder som bruker VISA-kortet fra DNB i sommer bli med i trekningen av OL-billetter til Paris.
Paralympics starter 28. august i Paris.
Kampanjen ble lansert 26. juli.
Andre involverte
Pia Svärd
Kreativt ansvarlig i DNB Creative
Frode Jansson Aas
Kampanjeansvarlig i DNB
Pernille Wangsmo Melvold
Sponsoransvarlig fra DNB