NM i filmtitting
Hi-Fi Klubben ville fortelle om større filmopplevelser
Aktuelt byrå
Plastikk Media
Hi-Fi Klubben ville fortelle om større filmopplevelser. Og de ville vise fram demorommene sine.
I stedet for å fortelle hvor opptatt vi er av film, valgte vi å spørre målgruppen vår: Hvor mye elsker du film? Hvor mange filmer kan du se uten stopp?
Vi arrangerte Norgesmesterskap i filmtitting. Demorommene til 10 Hi-Fi Klubben-butikker fra Tromsø i nord til Grimstad i sør ble arenaen, og alt kunne følges på nett.
Deltakerne skulle se så mange filmer i strekk som de klarte, fram til minst én av lagkameratene ikke klarte mer, eller sovnet. Alle deltakerne ble streamet på nett, og målt av en felles klokke.
Lag med tre personer meldte seg på på nett, og filmene ble stemt fram av alle som var innom sidene på forhånd. Listen inneholdt noen håndplukkede torturfilmer.Vi oppfordret alle lagene til å opprette egne facebook-grupper, og dele sine erfaringer underveis.
Aktiviteten spredte seg i sosiale medier, og tv, radio, lokalaviser og riksaviser plukket opp saken.
Trafikken på Hi-Fi Klubbens sider mer enn doblet seg i perioden, og etterlatt inntrykk av at Hi-Fi Klubben tilbyr alt du trenger for å se film så lenge du orker, er spredt fra sosiale medier til redaksjonelle medier i stort omfang.
Søket «NM i filmtitting» oppnår 19.500 treff, mot 370 før det tre dager lange arrangementet!
Hi-Fi Klubben befester sin posisjon som treff nummer 1 på definert viktigste nøkkelord for kategorien; «Hjemmekinoanlegg»
Det siste laget holdt ut i 73,5 timer, som er ny norgesrekord. Gratulerer til Team Grimstad!
Involverte byråer
Plastikk Media