– Fokus for dette året er utvalg og kvalitet, og siden Coop Grill Perfekt-serien flere år på rad har vunnet flest medaljer i NM i kjøtt, så ble det naturlig å fremheve dette i årets kampanje sier Per-Olav Andersen, merkevaresjef for Coops egne merkevarer.
Kampanjen ble lansert med en fotoserie av grillmat på åpen kullgrill signert Pål Laukli. Bildene ble brukt i unike utendørsboards som viste vei til nærmeste Coop-butikk (evt. vekk fra en konkurrent).
Som i 2021 og 2022 ble det sendt en fem-minutter under Champions League-finalen. Filmen, produsert av Flambert, demonstrerte utvalg og kvalitet med en rekordlang grill som viser sortimentet gjennom en supernær onetake-kjøring. Alt filmet med et probeobjektiv smurt inn i varmeavstøtende aerogel utviklet av NASA. Hver eneste Coop-butikk som fører grillserien listes opp i løpet av filmen.
Selv om grepet ikke lengre er nytt, lar folk seg fortsatt begeistre:
Lege Wasim Zahid meldte at «Coop vant CL-finalen». Morten Ramm snakket i Enkel Servering om hvordan han «Satt og så på hele» og konkluderte med at «Reklamen var fin den». Kampanjen fikk fyr på TikTok med tusenvis av delinger samtidig som Coop oppnådde tredjeplass på «Norway trends» på X med over 10.000 innlegg. Majoriteten av innleggene handlet om de 1200 Coop-butikkene som selger grillserien.
– Nammenam, legger kreativt team i WAL, Simen Instefjord og Kristian Haukland til.
Involverte byråer
Eirik Knutsen
Foto / dokumentasjon
David Olavsrud
Motion
Rikke Stenstad
Prosjektleder
Jakob Anderson
Fotograf
Kaja Rambæk
Pit maste
Sinan Vural
Online og effekter
Pål Laukli
Fotograf
Monica Sjølie
Matstylist
Pål Morten Hverven
Fikseren
Andre involverte
Per-Olav Andersen
Merkevaresjef EMV, Coop