Sorry, telefonselgere …

Econa har bank- og forsikringsavtaler det er vanskelig å slå. Kreatørduo i Anorak NoA har tatt regi på Econas nye kampanje.

Anorak Econa telefonselger

Når selgere av bank- og forsikringsprodukter får et Econa-medlem på tråden, er det bare for dem å legge på. En medlemshistorie ga inspirasjon til interesse- og arbeidstakerorganisasjonens nye kampanje.

– Econa gir deg verktøyene du trenger gjennom hele karrieren, slik at du holder deg oppdatert, får rettighetene du har krav på og lønn som fortjent, for å nevne noe. I tillegg forhandler vi frem gode rabatter og avtaler på vegne av medlemmene våre. Innen bank og forsikring har vi noen av de beste og mest gunstige foreningsavtalene man kan få tak i, noe vi ønsker å gjøre både eksisterende og potensielle medlemmer oppmerksomme på, sier Ingun Mørk-Tronstad, senior prosjektleder vekst i Econa.

Kampanjen er utviklet av Anorak NoA, og det er kreatørene Sebastian Pandonis og Jakob August Andresen som har hatt regi på det hele.

– Innsikten til kampanjen kommer fra en reell medlemshistorie, og det er jo ganske gøy. Det er også gøy at Econa stoler såpass på oss at de gir oss «frie tøyler» til å leke oss innenfor godkjent idé. Med et begrenset budsjett, valgte vi rett og slett å ta rollene som både kreatør, produsent og regi selv. Sammen med hjelp fra Johan Malvik klarte vi å stable denne «debuten» på beina. Han er flink, sier kreatørduoen.

– Vi setter stor pris på samarbeidet vi har med Anorak NoA. De kjenner både organisasjonen og målgruppen vår godt, og leverer igjen en solid kampanje, sier Ragnhild Toyomasu.

Kampanjen består av et knippe filmer som vil gå på YouTube og i sosiale medier. Målet er å øke kjennskapen til Econas bank- og forsikringsavtaler, og å få flere til å ville bli medlem.

Andre involverte

J

Johan Malvik

Filmfotograf

O

Ole Torstein Hovig

Lyd

I

Ingun Mørk-Tronstad

Senior prosjektleder vekst i Econa