Volkswagen gjør det for første gang mulig å teste ut noen av innovasjonene i en annonse. Ved hjelp av en applikasjon til iPhone får leserne nemlig muligheten til å prøve de tekniske nyvinningene selv.
Applikasjonen vil også oppdateres med nye innovasjoner, og nye veistrekninger vil trykkes, i tillegg de de tre vi allerede har laget, forteller kreatørene bak.
Upløyd mark. Vi har alltid vært glade i annonser, og synes det er spennende å tenke andre muligheter for å utnytte dette tradisjonelle mediet. Det har vært upløyd mark for alle involverte, inkludert apputviklerne Mobiento i Sverige, så veien frem har vært både lærerik, frustrerende og morsom. Etter litt startproblemer med Appstore er nå applikasjonen tilgjengelig for alle, avslutter teamet.
I mediespilleren finner du en presentasjonsfilm som forklarer jobben nærmere, samt én av annonsene.
Annonseteksten er slik: «Ett av våre fokusområder er å være ledende på avanserte kjøreassistentsystemer og sikkerhetsløsninger. Volkswagen skal alltid ligge i forkant. Derfor synes vi det er spennende å utfordre det tradisjonelle annonseformatet. Denne reklamen er også en liten innovasjon. For første gang får du nå muligheten til å prøvekjøre en Volkswagen i en annonse. Instruksjonen finner du på forrige side. God tur.»
Involverte i Try/Apt har vært
AD: Thorbjørn Ruud, Markus Lind og Lars Kristian Harveg
Tekstforfatter: Petter Bryde, Eva Sannum og Jonas Grønnern
MacDesignere: Thomas Bråten og Ole Jakob Skattum
Prosjektleder: Cathrine Wennersten
Konsulent: Morten Polmar og Ole Hustad.
Involverte byråer
TRY