Sommerstengt med Hans Christian Øren

Vi snakker mye og varmt om hvor essensielt det er med kreativitet innen reklame og tilstøtende fagfelt. Men hva slags forhold har du til begrepet på et personlig plan? Vi bruker sommeren til å høre med fagfolk fra alle sider av bordet om hva som gir dem vann på den kreative mølla.

  • Navn: Hans Christian Øren
  • Stilling: Creative Director, Bekk Consulting

Heisann Hans Christian! Hva legger du i kreativitet?

– For meg er kreativitet å utforske, bruke fantasi og se relasjoner på en ny måte.

Kan du huske en gang kreativitet har reddet dagen?

– Jeg prøver å være kreativ hver dag og klarer jeg det, så har det reddet dagen. Det kan være en kunde som ønsker et nytt produkt, en finte på fotballbanen eller når jeg eksperimenterer med design og kunst etter arbeidstid.

Hvilken rolle spiller kreativitet i jobben din?

– Det spiller en veldig stor rolle i jobben min. Alle prosjektene handler om å løse problemer. Bekk har 430 nysgjerrige hoder som vil forstå hvordan verden er skrudd sammen og prøver hver dag å gjøre en forskjell. I Bekk får alle ansatte kreativ frihet og muligheten til å påvirke egen arbeidsdag, sette dagsorden og styre utviklingen av selskapet. I vår bransje er det viktig å følge med hva som skjer rundt oss. Vi må hele tiden utvikle oss og hele tiden klare å lage kreative løsninger som er levedyktige og som tilfredsstiller alle behov.

Hvor kreativ blir sommerferien?

– Det tror jeg vil bli mye. Med ei nyfødt datter og ei datter på 2 år, så må en finne på noe nytt hver dag. Jeg liker å være kreativ, men når du har små unger, da må du virkelig ta deg sammen for å gjøre dagen morsom. Jeg har som mål å lage hver dag magisk for mine barn, det er vanskelig, men prøver så godt jeg kan.

***

Gi høstsemesteret et faglig løft, Kreativt Forum arrangerer Creativity First 11. september, den viktigste fagdagen innen kreativ kommunikasjon.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.