– Så enkelt, så vakkert

Julestemningen begynner å snike seg inn overalt, også i Kudos-spalten, hvor turen er kommet til Elvis Nuñez i Bakken & Bæck.

67963 ac613 original
Da Nuñez skulle forklare nordmenn for sin peruvianske familie, viste ham dem «Gutten som fryser» for SOS Barnebyer av Släger kommunikasjon.

Elvis Nuñez er iOS-utvikler i Bakken & Bæck.

Elvis Nuñez er iOS-utvikler fra digitalbyrået Bakken & Bæck, og han har jobbet med kunder som Rema 1000, Dansani og russ.no. I tillegg har han vært sentral i utviklingen av Thyme-appen, en komfyr-timer som er lastet ned over 300.000 ganger, og fremhevet som Starbucks «App of the week». Før det var han med på å lage en app for Lady Gagas sosiale nettverk «Little Monsters» i Silicon Valley.

Nevn et inspirerende internasjonalt eller utenlandsk arbeid du gjerne skulle ha lagd selv.

– Sandwich Video er et byrå som hjelper deg å annonsere oppstart på morsomme måter. Videoene er korte, og forklarer veldig godt essensen av produktet. Aeropress-filmen er en av mine favoritter fordi den fremhever hvordan du kan gjøre en god annonse med et lavt budsjett, en god idé og en kopp kaffe.

Sandwich Video, AeroPress:

Du kan finne mer fra Sandwich Video her.

– Apple er kongen av produktvideoer. Det mest bemerkelsesverdige jeg kan huske er julereklamen hvor hverken iPhone eller iOS ble nevnt i det hele tatt. Kun Apple-logoen vises på slutten av annonsen. Så enkelt, så vakkert.

Apple «Misunderstood», laget av TBWA\Chiat\Day, vant Emmy for beste reklamefilm i 2014:


Fortell om en norskprodusert jobb du er glad i.

– Tilbake i februar 2014 besøkte jeg min familie i Peru. Da de spurte meg hvordan Norge og menneskene der er, tenkte jeg at nordmenn er svært høflige mennesker, med varme hjerter. Det var litt vanskelig å forklare dem dette, men heldigvis fant jeg denne videoen som gjorde jobben for meg [du ser også jobben Elvis snakker om i mediespilleren øverst i saken].

Hvem vil du sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Jeg ønsker å nominere Atle Mo. Den første gangen jeg så et glimt av Atle i arbeid, var i 2011, da jeg besøkte nettsiden www.subtlepatterns.com. Lite visste jeg at da jeg begynte å jobbe for Hyper i 2013 skulle jeg jobbe med ham. Han er en lidenskapelig designer som liker vakre ting.


Da Nuñez skulle forklare nordmenn for sin peruvianske familie, viste ham dem «Gutten som fryser» for SOS Barnebyer av Släger kommunikasjon.