Ren underholdning

Før jul ble Kudos-stafettpinnen sendt videre til kreatør-duoen Thea Emanuelsen og Anders Arnoldsen Holm i POL, med en utfordring om å finne «lite meningsfulle» reklamejobber. Her er resultatet.

Rollefordelingen er klar hos POL-kreatørene Thea Emanuelsen og Anders Arnoldsen Holm.Thea Emanuelsen og Anders Arnoldsen Holm feirer i disse dager ett år som team. De holder til hos POL. Der lager de reklame.

– Takk for pinna, og den «minst meningsfulle» utfordringen, Ole-Marte!

– I en tid hvor alle skal redde verden må vi innrømme at det har vært befriende å lete frem jobber som ikke gjør noe særlig annet nyttig enn å underholde.

 

 

 

Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid dere gjerne skulle ha lagd selv.

– La oss starte med denne koselige fortellingen om Snuffy the Seal. For alle liker jo dyr.

«Snuffy the Seal» for Discovery Channels «Shark Week»

– Dette må jo være Sjefen over alle Sjefer når det kommer til meningsløs reklame. Men den sitter like bra i dag som da den kom ut en gang i gamledager.

«Cadbury Gorilla» av Fallon London

– Apropos meningsløs bruk av hund... Så meningsløs, men likevel så vakker.

«BurgerKing Whopper Dog» av Grabarz & Partner i Hamburg

– Alt var kanskje ikke bedre før, i alle fall ikke bildekvaliteten. Men at det var litt grovere før er det ingen tvil om. Dessuten var det lov å le av andre. Så her er et lite throwback som fortsatt får oss til å humre.

«Soesman Language Institute» av PMSvW/Y&R

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber dere er glad i
– Selv om denne jobben absolutt ikke er meningsløs, så redder den jo ikke verden heller. Den selger sko. Rett og slett. Vi hadde nesten glemt hvor sykt bra (og stor!) denne Geox-kampanjen fra SMFB var.

GEOX «7 Days of Rain» av SMFB

Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Nå som Bergen har løsrevet seg fra Norge lurer vi på hva som fenger der borte. Derfor sender vi stafettpinnen til Doffen og Jon i MK Norway.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.