Uten en rød tråd

Iben Andrea Syvertsen har akkurat startet i Heydays der hun jobber som strategisk rådgiver og prosjektleder. I ukens Kudos henter hun blant annet frem behagelig inspo til utbrente millenials, og tipser om leken koreografi man kan ta med seg inn i julebordsesongen.

Strategisk rådgiver og prosjektleder i Heydays: Iben Andrea Syvertsen.Iben Andrea Syvertsen er det siste tilskuddet i gjengen hos Heydays, hvor hun jobber som strategisk rådgiver og prosjektleder. Hun har lang fartstid som kommunikasjonsrådgiver i Trigger og jobbet inntil nylig som markedssjef for fintech startupen Spiff. Iben er utdannet innen PR, kommunikasjon og Media ved Høgskulen i Volda. Og har i tillegg studert Tupac, Hip Hop og kulturhistorie.  

– Får begynne med å takke selveste Max Berg for staffettpinnen! 

– Advarsel: denne utgaven av Kudos har ikke en rød tråd. 

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber du er glad i 

– Ikke en helt fersk jobb, men siden det snart er jul og julebordsesongen er i full sving vil jeg trekke frem De Naive som danset julen inn på Kunstnerforbundet i 2017. Bare å øve seg til årets julebord, tenker jeg. [Videoen ser du i mediespilleren].

– Jeg blir så glad av deres lekne tilnærming. Ønsker meg mer naiv energi til jul. De Naive er et kunstnerkollektiv som lager nyskapende performance og dansekunst. Denne dansen er blant annet også å finne i Emir sin musikkvideo til låten «Faller», en koreografi nesten alle kan lære seg. (Mannen bak kamera er forresten Chris Heiberg, som er sikkelig dyktig. Hett tips der, altså).

– Anbefaler alle å følge deres instagramkonto: DE NAIVE

Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid du gjerne skulle ha lagd selv

– Jeg skulle likt å være hjernen bak tranformasjonen fra byrået Gin Lane til Pattern Brands, som har gått fra et anerkjent byrå til å bli en familie av merkevarer med ett eneste mål for øye: få vår generasjon til finne glede i hverdagen (igjen). De prøver å åpne øynene våre for vår usunne avhengighet til teknologi, nøste opp i vår avhengighet til å prestere og vårt til tider usunne forhold til jobben. Universet de har skapt med akvarell og penselstrøk er ikke bare behagelig, men det føles som om tiden står litt stille når man interagerer med det, og det gir et sårt tiltrengt pusterom. Det mest inspirerende er nok uansett hvordan de har fått alle de ansatte med på skiftet, men når man ser hva de prøver på er det ikke så rart at de har fått det til. Jeg er ganske sikker på at de har truffet en nerve hos oss utbrente millenials der ute med sitt univers som pusher oss til å koble av og være mer tilstede. Selv er jeg der inne hver dag, for å få dagens tips.  

– Enn så lenge har de kun lansert ett brand, kalt Equal Parts, som for Pattern Brands var et naturlig sted å begynne med tanke på at matlaging faktisk er noe av det beste man kan gjøre for å koble av. Med denne tjenesten får du alt utstyret du trenger for å lage maten og muligheten til å spørre en kokk om hjelp 24/7 uansett hva det måtte være. Det blir veldig spennende å se hva neste brand ut blir. 

– Et annet brand som blir spennende å se hvordan utvikles og formes er Modern Animal - (sjekk også Insta) For meg som er over gjennomsnittet glad i hunder ble jeg veldig giret og inspirert da jeg kom over Modern Animal, en ny veterinær-tjeneste i Los Angeles som lanseres 2020 - en brand-jobb laget av Creech. De har allerede begynt å tease tjenesten, tror dette kan bli interresant å følge med på i fremtiden. 

– Siste ting ut, i-D sin serie 1616, gir meg håp for fremtiden. i-D besøker ulike byer og intervjuer 16-åringer om hvordan det er å bo der de bor. Her fra Berlin og Paris

Klikk på lenkene for å se intervjuene i sin helhet.   

Hvem vil du sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Jeg vil sende stafettpinnen videre til Marius Sunde som jobber i Snøhetta, en ekte kjernekar fra Sunnmørsalpene som som deler min kjærlighet for Volda og Raspeball/Komle. Klok kar med mye, mye bra inspirasjon på innerlomma. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.