– Jeg pleier å si at jeg ikke liker slapstick-humor, men det viser seg å være helt feil

Bacon-regissør Rikke Gregersen har brukt sommeren til å finne reklamefavoritter. Hun byr på både alvor og knall & fall.

DSCF2936
Rikke Gregersen.

BIO

Regissør Rikke Gregersen gikk ut av Westerdals i 2018. De siste årene har hun regissert kortfilm, TV-serier og reklame. Og for tiden holder hun til i Bacon.

– Takk for denne pinnen, Rebekka. Sommerferien gikk til å dykke ned i reklamefilmens verden, fra spanskekysten. Du var der du, og kan skrive under på at det hverken ble strandbesøk, sightseeing eller sangria på denne jenta. Her kommer resultatet.

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber du er glad i

– Disse filmene regissert av Torstein Bjørklund treffer meg midt i magen. Plettfri utførelse av en sterk idé. Super troverdig og nøkternt spill, stilsikkert bildespråk uten for mye fuss. De sitter som en kule, spør du meg.

«Social Life» Regissert av Torstein Bjørklund for Telia.

– En favoritt regissert av Bart Timmer. Tragikomisk og veldig relaterbar.

«The Silver Hand» for Canal+ av TRY.

– Slenger med en nydelig musikkvideo regissert av Erika Calmeyer på slutten her. Hvordan finner man de to ungdommene som kliner lurer jeg på?

The White Birch «The Weight of Spring».

Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid du gjerne skulle ha lagd selv

–Denne skulle jeg veldig gjerne ha laget! Genuin, sår, emosjonell og vittig. Gode, gjenkjennelige observasjoner og en karakter man får hjerte for. Hva mer kan man be om?

«Mr. W» for Epuron.

– Denne Fail Compilationen av en reklamefilm som jeg snublet over, har jeg også kost meg mye med.

Etisalat - Moonwalk

– Jeg pleier å si at jeg ikke liker slapstick humor, men det viser seg å være helt feil. For her kommer enda en film med knall og fall.

For Fox Sports Tyrkia. Produsert av Traktor.

Hvem vil du sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Jeg vil gjerne sende stafettpinnen videre til Ole Sebastian Kåss som jeg har gleden av å lage TV-serie sammen med om dagen. Men reklame har vi ikke snakket så mye om, så kanskje det er her vi er riv ruskende uenige?