Ambisiøst fra Schweppes

Raust budsjett og minimalt med innblanding fra blandevannsprodusenten, ser ut til å være oppskriften for en serie med kortfilmer for de voksne.

Det er det australske byrået Publicis Mojo og produksjonsselskapet Sweet Shop fra samme sted, som har fått i oppdrag fra Schweppes å lage en serie med kortfilmer der produktet så vidt er med.

Premisset de fem ulike regissørene har fått er at hver film må inneholde et såkalt «Schhh Moment». Ideen er å posisjonere Schweppes som brusen for voksne, melder Creative Review. Filmene var ferdige rett før årsskiftet, men har foreløpig ikke mottatt så mye oppmerksomhet, til tross for at prosjektet er like omfattende som blant annet de tidligere BMW-kortfilmene.

Filmene klippes også i en TV-reklameutgave, der seeren blir henvist til nettet for å se hele filmen.

Regissørene Noah Marshall, Kezia Barnet, James Pilkington og Melanie Bridge har fått utfolde seg, og filmene er vel verdt en kikk.

Har du bare tid til én, anbefales Noah Marshalls film «Consequence», nummer to fra venstre.

Besøk kortfilmsiden her.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.