Flytoget til Kitchen

Flytoget har avsluttet jakten på nytt reklamebyrå. Kunden vraker DDB til fordel for Kitchen.

Det var seksten reklamebyråer med i konkurransen om kunden Flytoget, som nylig vant blant annet ærespris og fire gull i HSMAI. Resultatet av konkurransen er at Flytoget bytter reklamebyrå fra DDB til Kitchen.

For Kitchen betyr seieren mellom én og to millioner kroner i årlige i byråinntekter. Men kommersiell direktør i Flytoget mener de er en attraktiv kunde først og fremst fordi de kan by på interessante oppdrag sett fra et kreativt perspektiv.
– Vi er en veldig hyggelig kunde som jobber mye med profil-kampanjer, i tilegg til mindre pris-annonsering. Vi jobber også veldig variert gjennom hele året med ulike kampanjer, sier Sverre Høven.

Avtalen er på fire år, og de skal nå begynne med å legge en ny kommunikasjonsplattform.

– Godt motivert team Flytoget jobbet ut i fra flere kriterier i konkurransen som bemanning/organisasjon i byrå, pris og kvalitet på arbeidet som ble levert i prosessen. Entusiasme i kreatørteamet ble også lagt merke til.
– Vi la en helhetsmessig vurdering til grunn og det var mange gode byråer å velge mellom. Vi syntes de kreative løsningene fra Kitchen var veldig gode, og det virker som de har et veldig godt team som også virker veldig motiverte. Dette er viktig, men først og fremst var det arbeidet vi la vekt på, sier Høven i Flytoget

– Vanskelig å gi slipp på DDB Flytoget har vært i DDB i omlag fire år opplyser Høven, og de har for den siste kampanjen blant annet gjort rent bord i HSMAI-konkurransen og er nominerte i Pustehullet. Kommersiell direktør sier det ikke har vært lett å velge nytt byrå.
– Målet har ikke vært å bytte byrå, men å legge grunnlaget for den mest hensiktsmessige kommunikasjonsplattformen fremover. Men jeg må si at vi har vært veldig fornøyde med DDB, så det har ikke vært så lett å gi slipp på dem, sier Sverre Høven.

Skryter av reklamebransjen Den kommersielle direktøren forteller at det har vært høy interesse for reklamejobben, med seksten reklamebyråer deltagende i reklamekonkurransen han beskriver som «overveldende og svært positiv opplevelse».
– Jeg vil gjerne få skryte av norske reklamebyråverdenen, det viker som den har kommet seg, med mange positive og dyktige mennesker. Det tyder på at det bør være mange glade kunder der ute. Alle jobbet hardt med å stikke seg ut og markere seg, men selvfølgelig er det variasjoner også.

Ikke overraskende setter Kitchen pris på kunne skrive inn Flytoget på kundelisten. Også Bjørn Polmar i reklamebyrået poengterer interessen for oppdraget i reklamebransjen.
– Det er alltid gøy å vinne nye kunder. Ikke minst Flytoget som er en veldig profesjonell og spennende annonsør. De har et fantastisk spennende produkt som det er mulig å lage mye god kommunikasjon av. Så vi gleder oss til å ta fatt. Det at det var med mange byråer gjør det selvfølgelig ekstra gøy å vinne, sier Bjørn Polmar i Kitchen.

Teamet som skal jobbe med oppdraget i tilegg til Bjørn Polmar er det kreative teamet Christian Hygen og Per Erik Jarl, samt Ellen Sørnes Hilleren som prosjektleder.

Artikkelen er også publisert hos Kampanje.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.