MTV Norden valgte Dist

Ungdomsbyrået Dist vant denne uken en pitch i regi av MTV Norden. Byrået skal gjennomføre musikkanalens neste ungdomsundersøkelse i alle de nordiske landene.

Dist er et nyetablert byrå som har spesialisert seg på innsikt, reklame og kommunikasjon mot unge mennesker.

MTV har i en årevis fått både omtale og oppmerksomhet for sine egne ungdomsundersøkelser.
– Vi synes mest av alt at innspillene fra Dist var nytenkende og meget relevant for vår undersøkelse. I tillegg mener vi at Dist har vist god kjennskap og riktig forståelse av målgruppen i presentasjonene, sier Madeleine Thor, researchansvarlig i MTV Norden.

Kanskje ikke så viktig, men gøy Byråleder i Dist, Morten Isachsen (midt på bildet), sier at han er mektig stolt over å ha vunnet denne kunden.
– Først og fremst fordi vi hadde så stor tro på vår egen idé og fikk gjennomslag for nettopp denne, og kanskje litt ekstra fordi vi slo ut store og solide internasjonale aktører. Det er kanskje ikke så veldig viktig, men en smule gøy likevel.

Dist ble etablert i fjor, og arbeider for tiden med kunder som Kunnskapsdepartementet, Westerdals School of Communication, Levi’s, NetCom og Peppes Pizza.