Sølvmikk til Tele2 og Sagveien

Det er Sagveien Resort som ene og alene står bak vinnerspottene fra Tele2 for desember. Try og YX får andreplassen, og Bates og Sony kommer på tredje.

Jon Iver Helgaker og Jonas Torgersen fra Sagveien Resort har klart seg uten byrå, og står for Tele2-produksjonen fra A til Å denne gangen. Det mener juryen har gått helt fint.

– Humor i reklame er ikke død, og man har faktisk enda ikke hørt alle mulige vitser og vrier rundt temaet «Ring så mye du vil for bare 39 øre». Tele2 har laget to morsomme spotter med løs snipp, fint produsert og med god tekst. Den glemte sønnen er dog hakket morsommere enn tippelaget. Et konsept som bare blir bedre for hver spott som lages, skriver juryen.

– Dette er et spill, og vi har vært oss selv 100% hele veien. Det står det enorm respekt av!, sier Jon Iver Helgaker i en kommentar til KF-Nyheter.

Try på andre På andre plass, slik som forrige gang, kommer Try og Stig og Stein med sitt relativt ferske konsept for YX. Her er det Lars Joachim Grimstad og Egil Pay som har skrevet detektime.

– Meget velskrevne spotter for et ikke altfor engasjerende budskap, skriver juryen, som roser teamet for nydelig bruk av voice.

Tredjeplassen går til Bates United og Stig og Stein, for en Sony Cybershot-spott. Team på jobben er Lars Holt og Petter Andersen.
– Artig og utradisjonell litta spot for Sonys nye Cybershot kamera. Juryen var enige i at den høres veldig internasjonal ut, som om den ikke var produsert i Norge i det hele tatt, og det er ikke ofte man opplever, skriver juryen som åpenbart mener utenlandsk er velgjort eller noe i den duren.

Cannesdidaten Månedens «Cannesdiat», som vil bli produsert på engelsk for innsendelse til radiokategorien i Cannes, gikk til WWF og PFOG. Verdens Sterkeste Mann sto for produksjonen, med Sigmund Falch på regi.
– Denne månedens Cannesdidat er allerede på engelsk, og av en internasjonal legning somvi tror vil bli lagt merke til utenfor landets grenser skriver juryen

Hør alle spottene her.