Hedrer storkunden

A.G. Lafley, styreformann og administrerende direktør i Procter & Gamble, får sammen med sin Global Marketing Officer Jim Stengel kundeprisen ved sommerens reklamefestival i Sør-Frankrike.



Den 55. Cannes Lions-festivalen har offentliggjort årets kundepris, noe de har for vane å gjøre månedsvis i forkant av festivalen. Prisen skal gå til annonsører som har stått ut som fanebærere for innovativ markedsføring og som oppfordrer til kreativ jobbing hos byråkontaktene.

– For fem år siden forpliktet P&G seg offisielt til å omfavne kreativitet som motor i markedsføringen. Dette offisielle engasjementet ga et kraftig signal til byråene og til menneskene som jobber der, noe som resulterte i at kilometervis med avisartikler ble skrevet om initiativet i verdenspressen. Visjonen fikk frukter i 2007 da P&G vant 14 løver i Cannes, inkludert Press Lions Grand Prix. Man kan ikke ha større engasjement i kreativitetens navn enn det P&G har vist, sier Terry Savage, styrformann for festivalen, i en melding.

Procter & Gamble ble grunnlagt i 1837 og eksisterer i dag i over 80 land, med mer enn 138.000 ansatte. P&G brukte omtrent 44 milliarder på annonsering i fjor i USA alene.