Hissig nettdebatt

Noe så sjeldent som en opphetet reklamedebatt har blusset opp på andre siden av Atlanteren, i kjølvannet av Super Bowl. Her diskuteres det så busta fyker.Og plutselig blir debatten prinsipiell.



Utgangspunktet er reklamekritikeren Bob Garfields video-anmeldelse på Ad Age, der han stort sett ga de fleste filmene fra Super Bowl det glatte lag. Dette gikk selvfølgelig ikke upåaktet hen, og en av bloggerne i den populære reklamebloggen Adrants beskrev anmeldelsen som «retarded».

Nokså uventet dukker Bob Garfield selv opp i tråden og setter i gang en prinsipiell debatt om hvor lite konstruktiv og hvor feig anonyme nettdebatter kan være, og der han uttaler at sjefsbloggeren Steve Hall bør gå i skammekroken.

En interessant paralell til hjemlige debatter, eller kanskje fraværet av dem, og noe å tenke på før KF-Nyheter til våren får egne diskusjonstråder og kommentarfelt under artiklene.

Ta en kikk på tråden hos Adrants her.